شناسهٔ خبر: 29358162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش کرد

بالگردهای آمریکایی دوباره اقدام به جابه‌جایی عناصر داعش کردند

بالگردهای عضو ائتلاف آمریکا در سوریه شماری از عناصر داعش را از یک روستا در الحسکه خارج کرده و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه همچنان ادامه دارد.

 
این حمایت در قالب حمایت تسلیحاتی، مشارکت در نبرد علیه ارتش سوریه و حمله به مواضع آن، مجهز کردن تروریستها به اطلاعات امنیتی و انتقال عناصر تروریستی صورت گرفته است.
 
در تازه‌ترین حمایت آمریکا از تروریست‌ها، بالگردهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که رهبری آن بر عهده آمریکاست، شماری از عناصر داعش را از استان الحسکه سوریه انتقال داده است.
 
منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که در تاریخ 10 نوامبر جاری بالگردهای آمریکایی در روستای «السویدیه» واقع در شمال شرق الحکسه هلی‌برن کردند.
 
به گفته این منابع، بالگردهای آمریکایی سه نفر را از این روستا خارج کردند که به احتمال بسیار قوی عناصر داعش بودند. منابع محلی همچنین تأکید کردند که بالگردهای آمریکایی عناصر داعش را به مکان نامعلومی انتقال دادند.
 
این برای نخستین بار نیست که بالگردهای ائتلاف آمریکایی دست به انتقال عناصر داعش می‌زنند. در هفتم اکتبر گذشته این بالگردها یک عملیات هلی‌برن در ریف جنوب شرقی دیرالزور انجام دادند و شماری از عناصر داعش را منتقل کردند.
 
چند روز قبل از تاریخ مذکور نیز بالگردهای آمریکایی در اطراف روستای «المراشده» دست به عملیات مشابهی زدند و شماری از تروریستها را جابه‌جا کردند.
 
ائتلاف آمریکا مدعی مبارزه با داعش است، ولی در موارد بسیاری همکاری این ائتلاف با داعش ثابت شده است؛ چه در جریان تسلط بر شهر رقه (+) یا همکاری اخیر این ائتلاف با داعش برای رسیدن این گروه به مرزهای سوریه و عراق (جزئیات بیشتر).
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما