شناسهٔ خبر: 29357241 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زرینچه: کمیته فنی تمرکز شفر را به هم می‌زند

پرسپولیس خوب بود اما استقلال پرافتخارترین است

فرهیختگان نوشت:تشکیل کمیته فنی در باشگاه استقلال تهران موافقان و مخالفانی دارد. بعضی آن را اهرمی برای کمک به وینفرد شفر می‌دانند و برخی دیگر معتقدند دخالت این کمیته باعث مزاحمت سرمربی می‌شود.

صاحب‌خبر -
کاپیتان سال‌های گذشته استقلال نیز معتقد است وجود کمیته فنی تمرکز سرمربی تیم را برهم می‌زند و نبودنش به صلاح یک تیم است.  گفت‌وگو با جواد زرینچه که این روزها خارج از کشور به سر می‌برد را در ادامه می‌خوانید.
شرایط استقلال در هفته‌های اخیر خوب نیست. ارزیابی‌تان چیست؟
شرایط کلی استقلال در فصل جاری خوب نبود. استقلال با توجه به بازیکنانی که از دست داده نتوانست جایگزین خوبی برای آنها پیدا کند، زیرا فرصت کمی در نقل و انتقالات داشت و مجبور بود از داشته‌های موجود استفاده کند. فکر می‌کنم اگر آنها بتوانند در این چهار بازی باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشند می‌توانند در نیم‌فصل دوم بهتر نتیجه‌گیری کنند.
بیش از همه خارجی‌های استقلال در تیررس انتقادها قرار گرفته‌اند. نظر شما چیست؟
به هرحال وقتی یک بازیکن خارجی به ایران می‌آید باید قبل از قرارداد رزومه وی مورد بررسی قرار بگیرد. فکر می‌کنم مسئولان استقلال شناخت چندانی روی این بازیکنان نداشتند. نکته جالب این که آنها اگر خوب هستند چرا روی نیمکت قرار می‌گیرند؟ مگر قرار است بازیکن خارجی به ایران بیاید و نیمکت‌نشین باشد؟ شما خارجی‌های تیم‌های دیگر را ببینید، به خصوص در تراکتورسازی و سپاهان. آنها تاثیرگذار هستند و در هر بازی بهترین عملکرد را دارند.
البته کمیته فنی قصد دارد از این پس پروسه جذب بازیکنان خارجی را زیرنظر بگیرد.
کمیته فنی در ایران زیاد بازدهی ندارد و باعث دخالت و موازی‌کاری می‌شود. شفر بهترین دانش مربیگری را دارد و خودش می‌داند در شرایط بحرانی چگونه تیمش را از این بحران‌ها خارج کند. او تجربه حضور در جام جهانی را دارد و کارنامه‌اش هم روشن و درخشان است. حضور کمیته فنی باعث می‌شود تمرکز شفر و کادر فنی‌اش برهم بخورد و حتی شرایط از این هم بدتر شود.
پرسپولیس هم توانست عنوان نایب‌قهرمانی آسیا   را کسب کند. ارزیابی شما از عملکرد این تیم چیست؟
پرسپولیس عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت. آنها با این بضاعتی که داشتند توانستند به فینال آسیا راه پیدا کنند و همین نشان می‌دهد آنها تیم یکدست و خوبی هستند. فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم با حضور بازیکنان جدیدتر بتوانند در لیگ شرایط خوبی را همچون فصل گذشته تجربه کنند.
خیلی‌ها می‌گویند دو قهرمانی استقلال در آسیا مربوط به گذشته است و نباید درباره‌اش صحبت شود.
استقلال جدید و قدیم ندارد. این دو قهرمانی به دست آمده و کسی نمی‌تواند بگوید چنین اتفاقی نیفتاده است. باید قبول کنیم استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیاست. البته پیش‌بینی من این است که فصل آینده شرایط استقلال خیلی بهتر از امسال خواهد بود.
مدتی است فعالیتی در امر مربیگری ندارید. درحال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
درحال گذراندن کلاس‌های مربیگری هستم. خیلی دوست دارم دوباره کار مربیگری را شروع کنم. چند پیشنهاد فصل گذشته شد اما به دلیل اینکه شرایط‌شان زیاد خوب نبود قبول نکردم. امیدوارم بتوانم سرمربیگری یک تیم را قبول کنم و تجربیاتم را در اختیار جوانان بگذارم.
251 251

نظر شما