شناسهٔ خبر: 29356372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

تأکید بر دقت در حفظ موقوفات/ توجه جامعه به امر وقف

قم - دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید به وقف اهتمام بیشتری شود و در حفظ موقوفات موجود نیز دقت و تلاش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در همایش یاوران وقف که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار کرد: این چنین همایش‌هایی باید حداقل سالی یک مرتبه برگزار شود چون می‌تواند عامل حرکت و شتاب جامعه برای انجام کارهای خیر شود.

وی گفت: در قرآن به طور غیر مستقیم و در روایات مستقیم به انجام امور خیر در جامعه اشاره شده که پشتوانه محکمی برای همه افرادی است که به کار خیر مشغول هستند.

اسلام تک بعدی نیست

عضو جامعه مدرشین حوزه علمیه قم افزود: اسلام تک بعدی نیست و همان گونه که بعد عبادی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، معنوی و عرفانی دارد بعد اجتماعی هم دارد و لذا یک بعد مهم از ابعاد مهم اسلام بعد اجتماعی است.

 وی بیان کرد: هرچه کار خیر و نیک در جامعه گسترش پیدا کند از تعداد نیازمندان کم می‌شود و به همان نسبت نیز جامعه به سمت فضائل اخلاقی می رود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجر و پاداش اعمال نیک گفت: کار خیر بسیار ارزش دارد تا اندازه‌ای که پیامبر اسلام(ص) فرمودند تمام روزهای زندگی را دنبال کار خیر باشید.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام آنچنان به وقف اهمیت می‌دادند که در کارهای جزئی هم وقف‌هایی داشتند، گفت: در زمینه علوم، گسترش سبک زندگی اهل بیت(ع) و مراسم های دینی می‌توان وقف‌هایی انجام شود.

امام جمعه قم با تأکید بر اهمیت موضوع وقف افزود: باید به وقف اهتمام بیشتری شود و در حفظ موقوفات موجود نیز دقت و تلاش شود.

وی گفت: شنیده می‌شود برخی به مال‌های وقفی دست درازی می‌کنند در حالی که این جایز نیست و از حق الناس است.

نظر شما