شناسهٔ خبر: 29356255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید ایران و پاکستان بر گسترش روابط فرهنگی

R36461/P36447/S8,87,91/CT12

سفیر کشورمان در پاکستان ضمن دیدار با وزیر اطلاع رسانی این کشور بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی و هنری میان تهران و اسلام آباد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن دیدار با «فوادچوهدری» وزیر اطلاع رسانی این کشور خواستار افزایش همکاری های تهران و اسلام آباد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید محصولات سینمایی مشترک یکی از ضروریات روابط دو کشور است و به این ترتیب روابط فرهنگی نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

هنردوست گفت: رسانه های دو کشور نیز باید همکاری با یکدیگر را افزایش دهند تا منافع آن در روابط دو کشور رویت شود.

فوادچوهدری ضمن تائید سخنان هنردوست اعلام کرد: یکی از ضروریات زمان موجود افزایش روابط فرهنگی میان ایران و پاکستان است که باعث ناکام شدن توطئه دشمنان دو کشور خواهد شد.

وی افزود: تبادل فرهنگی باعث پایدار شدن و بهتر شدن روابط دو کشور خواهد شد از این رو هر اسلام آباد و تهران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اضافه کرد: در کنفرانس بین المللی رحمه للعالمین که با حضور رئیس دانشگاه الازهر و امام(جماعت) کعبه برگزار می شود علمای و اندیشمندان ایرانی نیزبه عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت، و سفارت ایران در پاکستان در دعوت از این چهره های دینی به ما کمک خواهند کرد.

این در حالی است که برخی منتقدین برگزاری این کنفرانس توسط دولت پاکستان را مخالف وحدت می دانستند زیرا نماینده ای از جامعه شیعه در آن حضور نداشت.

گفتنی است برخی فیلم ها و سریال های ایرانی نظیر «اخراجی ها، مختار نامه، مردان آنجلس، ولایت عشق و..» به زبان اردو دوبله شده است و مردم پاکستان از آن استقبال بسیار خوبی کرده اند.

انتهای پیام/.

 

نظر شما