شناسهٔ خبر: 29355375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ناصر ایمانی: آقای زاکانی چه کسی لنگ نمی‌زند؟ نام ببرید

غیر از مقام معظم رهبری، الان چه کسی را در سطح جناح ها و سیاسیون می توان شاخص مکتب امامی بودن دانست؟

صاحب‌خبر -
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شاید بسیاری چهره‌های سیاسی درجه ای از انحراف از مکتب امام را داشته باشند اما خیلی نباید به این صحبت‌ها پرداخت چون جای تفسیر پیش می‌آید و بحث پیچیده می‌شود.

ناصر ایمانی درباره صحبت علیرضا زاکانی که گفته «هاشمی، خاتمی، موسوی، احمدی‌نژاد، روحانی و سیدحسن در مکتب امام نیستند، لاریجانی هم لنگ می‌زند!»، اظهار کرد: باید به او گفت «آقای زاکانی چه کسی لنگ نمی زند؟ لطفا اسامی آنها را اعلام کنید».

وی افزود: معتقدم خیلی نباید به این صحبت ها پرداخت چون جای تفسیر پیش می آید که شاخص های مدنظر امام چه بوده و دلیل آنکه این افراد لنگ می زنند چیست؟ غیر از مقام معظم رهبری، الان چه کسی را در سطح جناح ها و سیاسیون می توان شاخص مکتب امامی بودن دانست؟ اساسا جامعه روی چه شخصیت سیاسی اتفاق نظر دارد و او را نماد و شاخص خط امامی بودن می داند؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: شاید بسیاری چهره های سیاسی درجه ای از انحراف از مکتب امام را داشته باشند بنابراین وقتی چنین صحبت هایی پیش می آید خیلی بحث پیچیده می شود.

وی درباره عواقب تلاش برای خالص سازی در زمان اوج اعمال تحریم‌ها علیه کشور بیان کرد: کاری به صحبت آقای زاکانی ندارم اما درباره صحبتی که آقای رفیقدوست مطرح کرد، می گویم الان زمان مبارزه اقتصادی، تبلیغاتی و سیاسی با آمریکا است، اگر مسئولی نسبت به برخی سیاست های استراتژیک نظام و مبانی اصلی انقلاب و قانون اساسی تشکیک داشته باشد، باید محترمانه از او خواست مسئولیتش را به کسی بدهد که به آن اصول معتقد باشد چون اعتقاد انگیزه می آورد. البته آنها براساس اصل آزادی بیان می توانند دیدگاه های خود را از طریق رسانه ها در جامعه بیان کنند.

ایمانی با بیان اینکه پروژه کارآمدسازی و حداکثرسازی برای نظام را قبول دارم، گفت: به قول آقای جهانگیری شرایط کشور ویژه است و گل و بلبل نیست. بارها رئیس جمهور و معاون اول او نیز گفتند مدیرانی که انگیزه ندارند و در این شرایط نمی توانند کار کنند بروند چون شرایط ویژه، استراتژی ویژه و مدیریت ویژه می خواهد بنابراین امروز به مدیرانی با انگیزه کافی احتیاج داریم، مدیرانی که معتقد باشند آمریکا دشمن ماست، نه مخالف. مدیرانی که چنین باوری نداشته باشند باید بروند و این بحث خالص سازی نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکا از هر طریق ممکن تلاش می کند با اعمال فشار اقتصادی شدید به مردم، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی ایران را از بین ببرد. با چنین دشمنی حتی اگر مذاکره شود، او دروغ خواهد گفت و در صورتی هم که ببیند دروغش کارساز نبود زیر عهد و پیمانش می زند چون اساسا اهل مذاکره نیست.

نظر شما