شناسهٔ خبر: 29355317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

واقفان برای پاسخ به نیازهای جدید جامعه ورود کنند

شیراز- ایرنا - مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:از واقفان می خواهیم چالش‌ها و نیاز جامعه را ببینند و بشناسند و با در نظر گرفتن نیازهای جدید جامعه و چالش‌های موجود، وقف خود را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم افزود: واقفان می‌ توانند با ورود به حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، ازدواج و اشتغال جوانان و حمایت از بیماران صعب‌العلاج، مددکار دولت و مردم باشند.
وی بیان کرد: مردم جهرم اهتمام ویژه‌ای به مساله وقف داشته‌ اند واغلب موقوفه ‌ها برای روضه ‌خوانی‌ وقف شده است و همزمان با محرم هر سال، منابع مالی موقوفات برای اجرای برنامه‌های روضه‌خوانی و اطعام‌دهی و در مجموع نیات واقفان هزینه می‌شود.
موسوی متقی با اشاره به اینکه عزاداری در محرم و سوگواری امام حسین(ع) اصلی‌ترین نیات واقفان کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: بیشترین میل به وقف در نقاط محتلف کشور مربوط به سیدالشهدا است.
وی بدون اعلام آماری مشخص گفت: هشت درصد موقوفات و 20 درصد رقبات کل کشور در استان فارس قرار دارد و وضعیت موقوفات در این استان، بالاتر از حد متوسط است.
امام جمعه جهرم نیز در این جلسه با بیان اینکه در فرهنگ عمومی شهرها آفت‌هایی وجود دارد گفت: به عنوان مثال اکثر مردم مساله وقف و موقوفات را تنها در مسائل عزاداری می‌ بینند و این احساس در بین مردم وجود دارد که وظیفه سازمان اوقاف جذب موقوفات در زمینه مراسم عزاداری و حزن و اندوه است.
حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر افزود: در عین توجه به مراسم عزاداری، می‌توان با فرهنگ ‌سازی در جامعه،واقف را به حوزه‌های مختلف اجتماعی مانند جشن‌ها و اعیاد، همگام شدن با نسل جوان و ایجاد زمینه کارآفرینی، ورزش و مخصوصاً بهداشت و درمان هدایت کرد و با وقف موقوفات در این حوزه‌ها تفکر مردم را تغییر داد.
علیرضا صحرائیان، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم نیز در این جلسه گفت: هم قانون و هم موازین شرعی تکلیف می‌کنند که به بحث موقوفات و نیت واقفان با نگاه ویژه‌ای نگریسته شود و با توجه به تعدد موقوفات و استقبال خوب مردم، می‌توان از این امر در توسعه شهرستان بهره برد.
دراین جلسه از افراد و سازمان‌هایی که با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همکاری داشتند، تقدیر شد.
دهه بزرگداشت وقف از پنجشنبه 25 آبان آغاز شده و تا شنبه چهارم آذر ادامه دارد.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

برچسب‌ها:

نظر شما