شناسهٔ خبر: 29355018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

راکت های فلسطینی کار دست نتانیاهو داد

پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ کوبنده نیروهای مقاومت با راکت و شکست کنید آهنین با وساطت مصر، این رژیم آتش بس را پذیرفت و همین کار دست نتانیاهو داد. مخالفان نتانیاهو این اتفاق را یک شکست بزرگ می دانند و به او حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، «رام بن بارک» معاون سابق موساد سه شنبه شب در واکنش به درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در وضعیت بدی است.

رام بن باراک افزود: اسرائیل پس از پایان دور جدید درگیری ها با غزه در نقطه واقعا بدی است.

درهمین حال«تزیپی لیونی» رهبر مخالفان دولت صهیونیستی گفت: آتش بس در غزه یک شکست امنیتی بزرگ است و توانایی بازدارندگی اسرائیل را به شدت آسیب رساند.

پیشتر نیز هزاران شهرک نشین در جنوب سرزمینهای اشغالی علیه اعلام آتش بس میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. 

شامگاه یکشنبه گروهی ازکماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی واردمنطقه ای درشرق خان یونس شده و 'نوربرکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی شده و همچنین 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود ساختمان شبکه ماهواره‌ای 'الاقصی' وابسته به جنبش حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت و برخی منازل شهروندان غزه را بمباران کردند. 

در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌ های موسوم به «غلاف غزه» را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند. 

مقاومت تأکید کرده است درصورتی‌ که بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه یابد، شهرک‌ های صهیونیست ‌نشین 'اسدود' و 'بئر السبع' را هدف قرار می دهد. 

در پی بروز تنش و تشدید درگیری مقامات بلندپایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شده اند و اقدامات خشونت بار تل آویو را محکوم کردند.

نظر شما