شناسهٔ خبر: 29354639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سلطان سکه به دار مجازات آويخته شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-سحرگاه امروز چهارشنبه حکم وحيد مظلومين فرزند حبيب‌اله و محمداسماعيل قاسمي فرزند غلامعلي که به جرم افسادفي‌الارض از طريق تشکيل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادي و ارزي و پولي کشور با انجام معاملات غيرقانوني و غيرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا رسيد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در اين پرونده براساس گزارش بهمن ماه سال 96 بانک مرکزي و سپس با گزارشات وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي، تعدادي از عوامل مهم و موثر در اخلال ارزي و تلاطم بازار، از جمله دو مجرم فوق شناسايي و دستگير شدند و گرچه متاسفانه از زمان اعلام بانک مرکزي و دستگيري فرزند وحيد مظلومين به نام محمدرضا مظلومين اعضاي شبکه موفق شده بودند بخشي از اسناد و مدارک جرم را معدوم يا مخفي نمايند معذلک با تحقيقات ميداني و تحقيق از جمعي از متهمين دستگير شده مشخص شد شبکه وحيد مظلومين از مؤثرترين فعالان غيرمجاز بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب هاي بانکي ديگران از چندين سال قبل تا زمان دستگيري فعاليت گسترده غيرمجاز و در مدت زماني فقط گردش حساب دو تن از اقوام و کارمندان نامبرده مبلغ 8 هزار و 219 ميليارد و 961 ميليون و 881 هزار و 485 هزار تومان و 3 هزار و 250 ميليارد و 551 ميليون و 447 هزار و 278 تومان بوده و حسب اسناد و مدارک و تحقيقات به عمل آمده از حساب بيش از ٤٠ نفر با تباني با بعضي از کارمندان بانک در جهت پوشش فعاليت غيرمجاز ارزي و سکه استفاده کرده اند.
مظلومين با اينکه مجوز خريد و فروش سکه و ارز را نداشته است با ايجاد يک باند سازمان يافته بزرگ‌ترين شبکه اخلال ارزي و خريد و فروش بدون مجوز سکه را تشکيل داده و محمد اسماعيل قاسمي معروف به محمد سالم نيز يکي از اعضاي اين شبکه و تراکنش مالي شخص اسماعيل قاسمي در اين شبکه چهار هزار و هشتصد و سي و چهار ميليارد تومان بوده است.
وحيد مظلومين در اين شبکه غيرمجاز حتي ملاحظه زنان مسن در فاميل را نکرده و از حساب پيرزن هفتاد و يک ساله مبلغ سه هزار و پانصد ميليارد ريال سوء استفاده کرده است.
در ادامه تحقيقات مشخص شد در شبکه وحيد مظلومين صد و هفتاد هزار تراکنش مالي در قالب دويست و نود فقره حساب به مبلغ 14 هزار ميليارد تومان بوده است.
از جمله ويژگي فعاليت مجرمانه اين گروه رد و بدل کردن غيرواقعي و صرفا شفاهي قيمت ارز و سکه بوده است که نقش بسزايي در افزايش قيمت داشته است. شبکه مظلومين با خريد و فروش عمده و کلان کاغذي و معاملات فردايي بازار ارز و سکه را ملتهب کرده و از اقدامات غيرمجاز ديگر اين شبکه خروج منابع مالي به صورت غيرقانوني از کشور بوده است.
در اين پرونده پس از اتمام تحقيقات و صدور قرار مجرميت و کيفرخواست به استناد مواد قانوني از جمله مواد ١ و ٢ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادي کشور پرونده به شعبه دوم دادگاه ويژه ارسال و با تعيين وقت و با حضور وکلا، متهمين و نماينده دادستان رسيدگي و طي دادنامه مورخ 4 مهرماه 97 اعضاي دستگيره شده‌ شبکه وحيد مظلومين محکوم شدند.
وحيد مظلومين و محمداسماعيل قاسمي به اعدام و سايرين به حبس محکوم شدند و پرونده متعاقب اعتراض وکلاي محکومين به اعدام، به ديوان عالي کشور ارسال و شعبه چهل و يک ديوان عالي با رسيدگي دادنامه صادره در مورد متهمين به اعدام را ابرام و تاييد کرد و پس از قطعيت حکم وحيد مظلومين و محمد اسماعيل قاسمي با رعايت تشريفات قانوني سحرگاه روز چهارشنبه مورخ 23 آبان 97 حکم اعدام با حضور جمعي در تهران به مرحله اجرا درآمد.
شبک**1983**1392
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما