شناسهٔ خبر: 29354377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تردید دارم توافق منعقد شده برگزیت به صلاح انگلیس باشد

رئيس حزب کارگر انگليس: از نحوه مدیریت افتضاح این مذاکرات می دانیم که بعید است این توافق به صلاح کشور باشد."

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جرمی کوربین رئيس حزب کارگر، حزب اصلی مخالفان انگلیس روز سه شنبه گفت این حزب علیه هرگونه توافق برگزیت که محک های اصلی اقتصادی و سیاسی را برآورده نکند رای نخواهد داد.
وی همچنین گفت تردید دارد این توافق به صلاح انگلیس باشد.
کوربین در بیانیه ای اعلام کرد: "ما به جزئیات آن چه بر سرش توافق شده هنگامی که در دسترس ما قرار گیرد نگاه خواهیم کرد. اما از نحوه مدیریت افتضاح این مذاکرات می دانیم که بعید است این توافق به صلاح کشور باشد."
کوربین افزود: "حزب کارگر از اول به روشنی گفته است نیازمند توافقی برای حمایت از شغل و اقتصاد هستیم که ضمنا حامی استانداردها و حفاظت ها باشد. اگر این توافق محک های شش گانه ما را برآورده نکند و برای کل کشور کار نکند علیه آن رای خواهیم داد."
 
احزاب مخالف انگلیس خواستار حق اصلاحات در توافق برگزیت شدند
احزاب مخالف در انگلیس در نامه ای به ترزا می نخست وزیر این کشور خواستار آن شدند وی به پارلمان اجازه دهد "یک رای گیری حقیقتا معنادار" درباره توافق برگزیت برگزار کنند که روز سه شنبه با اتحادیه اروپا منعقد شد.
جرمی کوربین رئیس حزب کارگر، یان بلاکفورد، رئیس حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلیس و وینس کیبل، رئیس حزب لیبرال دموکرات در نامه ای مشترک خواستار حق اعمال اصلاحات در این توافق پیش از رای گیری شدند. آنها به این ترتیب خواستند پارلمان بتواند درباره راهی جایگزین رای گیری کند.
 
هشدار جانسون درباره توافق نامه برگزیت که ترزا می قصد دارد با اتحادیه اروپا امضا کند
بوریس جانسون وزیر امور خارجه پیشین انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر انگلیس و اتحادیه اروپا توافق نامه‌ای را درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) منعقد خواهند کرد که نقش انگلیس را به یک مستعمره ساده تنزل خواهد داد.
بوریس جانسون که رقیب بزرگ محافظه کار ترزا می محسوب می شود، در صفحه توئیتر خود با درج این مطلب نوشت: "هیچ کس گول این نمایش را نخواهد خورد. یک تاخیر جای یک تاخیر برنامه ریزی شده دیگر را می گیرد. در نهایت هم توافق نامه ای منعقد خواهد شد که به معنای تسلیم شدن انگلیس است."
وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در پیام توئیتری خود افزود: "با انعقاد این توافق نامه، کشور ما در اتحادیه گمرکی اروپا و تحت کنترل بروکسل خواهد ماند. مسلما مردم انگلیس در همه پرسی مربوط به برگزیت به این رای ندادند که کشورشان به یک مستعمره تبدیل شود. اما اگر مسیری را که دولت انگلیس در پیش گرفته است هر چه زودتر عوض کند، آینده ای درخشان در انتظار ما خواهد بود."
 
مقام انگلیسی: ظرف 24 تا 48 ساعت آینده توافق نامه برگزیت امضا می شود
یک مقام بلندپایه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا و ترزا می، نخست وزیر انگلیس، به انعقاد توافق نامه در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) نزدیک شده اند و احتمالا ظرف بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت آینده، آن را منعقد خواهند کرد.
دیوید لیدینگتون وزیر امور کابینه انگلیس که دست راست نخست وزیر انگلیس محسوب می شود در گفتگو با رادیو بی بی سی ضمن اعلام این خبر، افزود : "توافق برگزیت هنوز حاصل نشده است اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد."
وی در پاسخ به این که آیاد این توافق نامه ظرف بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت آینده امضا خواهد شد، گفت: "این امر ممکن است اما هنوز مشخص نیست و من در این خصوص محتاطانه خوشبین هستم."
لیام فاکس وزیر بازرگانی انگلیس که از طرفداران سرسخت برگزیت محسوب می شود اعلام کرد از چند روز پیش تلاشهای گسترده ای برای انعقاد توافق برگزیت صورت گرفته است چرا که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق نامه، برای هیچکس یک راه حل رضایت بخش نیست.
لیام فاکس در سخنرانی خود در لندن تصریح کرد منتظر است تا از محتوای این توافق نامه اطلاع حاصل کند سپس درباره آن اظهارنظر نماید.
وی افزود: "در روزهای اخیر تلاش های زیادی برای انعقاد توافق نامه درباره برگزیت صورت گرفته است و من فکر می کنم که آن چه می توان گفت این است که همه تلاش ها انجام شده است چرا که هیچ کس در میان ما بر این عقیده نیست که برگزیت بدون توافق راه حل خوبی است."

نظر شما