شناسهٔ خبر: 29354173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه امنیتی لبنان:

آوارگان سوری برای بازگشت با هیچ فشاری روبرو نیستند

بیروت-ایرنا-دستگاه امنیتی لبنان در واکنش به اظهارات نماینده سازمان دیدبان حقوق بشر تاکید کرد که آوارگان سوری حاضر در لبنان برای بازگشت به کشور خود با هیچ فشاری روبرو نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل امنیت عمومی لبنان سه شنبه شب در بیانیه ای که در رسانه ها منتشر شد، تصریح کرد: همه کسانی که چه انفرادی و چه جمعی با هماهنگی دستگاه های امنیتی لبنان و سوریه بازگشته اند، بر اساس تمایل خودشان بوده است.
دستگاه امنیتی لبنان تاکید کرد که بازگشت آوارگان با حضور نماینده کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل صورت می گیرد و آنها تاکید می کنند که بازگشت آوارگان داوطلبانه و با اراده خودشان بوده است.
نماینده سازمان دیدبان حقوق بشر روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه این سازمان موضوع پناهجویان را مورد اهتمام خود قرار داده است مدعی شد که لبنان به آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان پیش از موعد مناسب آن فشار وارد می کند.
نماینده دیدبان حقوق بشری گفت که دستگاه امنیتی لبنان به طور مستقیم به آوارگان سوری فشار می آورد که به مناطقی بدون برق و آب و حمایت و نظارت کافی برای اطمینان از تعرض نشدن به آنها، برگردند.
حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.
با بهبود اوضاع امنیتی در سوریه، روند بازگشت آوارگان به کشورشان شدت بیشتری گرفته است.
خاورم**2054

برچسب‌ها:

نظر شما