شناسهٔ خبر: 29354105 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرز تهيه خورش قيمه با سويا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا -
پخت خورش قيمه با سويا,طرز درست کردن خورش قيمه با سويا
طرز تهيه خورش قيمه با سويا
اگر شما هم از آن دست افرادي هستيد که توانايي مالي خريدن گوشت و خوردن آن را نداريد پس با ما همراه باشيد. خورش قيمه با سويا جزو قيمه جات مي باشند. اين خورش قيمه هم مناسب گياهخواران است.
ما انواع مختلفي قيمه داريم نظير: قيمه بدون گوشت و قيمه با گوشت که خود قيمه با گوشت به انواع مختلف تقسيم مي شود: قيمه با مرغ – قيمه با گوشت گوسفند – قيمه با گوشت گوساله و ... .
ما در اين پست مي خواهيم قيمه بدون گوشت خورش قيمه با سويا را به شما دوستان عزيز آموزش بدهيم. سويا کم از گوشت قرمز ندارد و تقريبا همان کاري را که گوشت قرمز براي بدن ما مي کند را انجام مي دهد.
در ادامه به مواد مورد نياز براي خورش قيمه با سويا و نکات مهم و فوايد آن را براي شما بازگو خواهيم کرد.
مواد لازم براي خورش قيمه با سويا : ( براي چهار نفر )
سويا 200 گرم
لپه 150 گرم
ليمو خشک شده چهار عدد
سيب زميني دو عدد
رب گوجه فرنگي دو قاشق غذاخوري
پياز يک عدد
روغن دو قاشق غذاخوري
فلفل به ميزان لازم
نمک به ميزان لازم
ساير ادويه جات به ميزان لازم

طرز تهيه خورش قيمه با سويا :
ابتدا پيازها را به طور کامل خرد مي کنيم و سپس آن ها را در روغن تفت داده و سويا را که قبل از آن سه بار شسته ايم به آن اضافه مي کنيم.
پس از آنکه مخلوط پياز و سويا به طور کامل و خوب تفت داده شد ابتدا رب و سپس ساير ادويه جات و نمک و فلفل را به آن اضافه مي کنيم.
پس از چند دقيقه که مخلوط اين مواد خوب تفت داده شدند آن ها را درون قابلمه اي مي ريزيم و سپس دو ليوان آب به آن ها اضافه کرده و صبر مي کنيم تا مواد درون قابلمه بجوشند.
هنگامي که آب درون قابلمه به يک سوم مقدار اوليه رسيد لپه اي را که به طول جداگانه پخته ايم به مخلوط مواد درون قابلمه اضافه مي کنيم و شعله گاز را کم مي کنيم تا به آرامي بجوشد.
سيب زميني هايي که از قبل خلال کرده ايم را در تابه سرخ مي کنيم و ليمو خشک هايي که از قبل خيس کرده ايم به همراه نصف استکان آبليمو به مواد درون قابلمه اضافه مي کنيم.
پس از آن که خورش جا افتاد مي توانيم به ميزان دلخواه ترشي به خورش اضافه کنيم و چهار دقيقه الي پنج دقيقه صبر کنيم تا مخلوط مواد بجوشند.
هنگامي که آب خورش خشک شد (البته کمي آب باقي مانده باشند) سيب زميني هاي سرخ شده را روي خورش مي ريزيم. اضافه کردن سيب زميني ها بعد از کشيدن غذا در ظرف صورت مي گيرد.
همچنين مي توانيد براي تزئين غذا سيب زميني ها را به صورت متوازي الاضلاعي خرد کنيم و روي خورش قرار دهيم.
نکاتي براي تهيه خورش قيمه با سويا :
بهتر است اين غذا بدون ادويه جات پخته شود زيرا ادويه جات طعم جالبي به سويا نمي دهند.
منبع : bartarinha.ir


نظر شما