شناسهٔ خبر: 29354059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

انتشار بخشی از زندگی‌نامه شهید حسن طهرانی مقدم برای اولین‌بار

معصومه سپهری، نویسنده کتاب زندگی‌نامه شهید حسن طهرانی مقدم، همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار، بخشی از این کتاب را برای نخستین‌بار منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: معصومه سپهری نویسنده کتاب‌های «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» که در حال حاضر مشغول نگارش زندگی‌نامه شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران است، همزمان با هفتمین سالروز شهادت این شهید بزرگوار، بخشی از این کتاب را برای نخستین‌بار منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

حاج آقا! این مهندسی که تازه اومده تو دفتر ما، کارش خیلی خوبه، خیلی خوب شد اومد. ظاهرش مثل ماها نیست ولی... تا گفت ظاهرش مثل ماها نیست، حاج‌حسن (طهرانی مقدم) سرش را بلند کرد و زل زد به محسن!

انتشار بخشی از زندگی‌نامه شهید حسن طهرانی مقدم برای اولین‌بار

محسن فهمید که دسته‌گل به آب داده، برای جبران حرفش گفت: «حاج آقا! منظورم اینه مثل ماها تیپش مذهبی نیست...»

دو فرمانده؛ شهید حسن طهرانی مقدم کنار شهید حاج داوود کریمی، فرمانده وقتِ سپاهِ تهران، اسفند 1360

انتظار داشت حاج حسن تأییدش کند یا دیگر آن طورِ خاص، نگاهش نکند اما حاجی زد توی برجکش:

ــ خب! حالا مثلاً ماها که ظاهر مذهبی داریم، چی هستیم؟!... ببین محسن! من، صد تا آدمِ یقه‌باز با گردن‌بند طلا را تو کارم بیارم، بهتر از یه دونه ازین آدماییه که یقه‌شونو همچین محکم بستن که خون به مغزشون نمی‌رسه! ... آدمایی با ظاهر مذهبی که هیچ کاری ازشون برنمیاد و مثلاً اهل نمازن اما هر روز، زیرآبِ صد نفرو می‌زنن به‌دردی نمی‌خورن...».

حسن مقدم در کار بزرگش، با طیف بزرگی از افراد در ارتباط بود، از افراد دانشمند و صنعتگر و تاجر و مهندس و ... از مؤمن‌های خیلی حزب‌اللهی تا افرادی که فقط عِرق مِلی و وطن‌پرستی‌شان، آنها را دور حسن جمع کرده بود. هنر حسن، ارتباط درست و‌ احترام به همه آنها بود. او مثل یک روانشناس‌ِ خبره می‌دانست با هر کس چطور رفتار کند... .

نظر شما