شناسهٔ خبر: 29353792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاشمی: دوباره قهرمان جهان شدم اما باز هم از من ایراد می‌گیرند

قهرمان وزنه برداری جهان گفت: من با وجود مصدومیت هر طور بود خودم را به مسابقات جهانی رساندم و توانستم قهرمان شوم اما برخی ها الان هم که دوباره طلا گرفتم می گویند رکوردهایم پایین بوده است.

صاحب‌خبر -

علی هاشمی در گفتگو با ایسنا درباره ی تکرار قهرمانی خود در جهان با وجود مصدومیتی که داشت، بیان کرد: قبل از بازی های آسیایی آسیب دیدگی از ناحیه زانو داشتم و کمر درد نیز اذیتم می کرد و من برای گرفتن طلای بازی های آسیایی به رکوردهای بالایی احتیاج داشتم اما با این مصدومیت نشد که به آن رکوردها برسم. بلافاصله پس از بازی های آسیایی، مسابقات جهانی را در پیش داشتم از این رو یک ماه مانده تا آغاز مسابقات در زانویم تزریق انجام دادم  و هر طور بود خودم را به جهانی رساندم و خوشحالم که توانستم نتیجه خوبی بگیرم. البته وزنه هایی که در تمرینات زده بودم خیلی بالاتر از این بود اما آسیب دیدگی اجازه نداد به رکوردهای اصلی خودم برسم.

هاشمی در مورد  وزنه زدن در یک وزن غیر المپیکی در مسابقات جهانی گفت: وزنم پایین بود و کسانی که در ۱۰۹ کیلوگرم وزنه می زنند، اصولا وزنشان ۱۱۰ تا ۱۱۲ کیلوگرم است که بعد وزن کم می‌کنند و اگر من می‌خواستم با وزن ۱۰۲ کیلوگرم با آنها رقابت کنم به نظر خودم رقابت سالمی نبود بنابراین تصمیم گرفتم این مسابقات جهانی را در ۱۰۲ کیلوگرم شرکت کنم و برای مسابقات بعدی وزنم را بالا بیاوریم و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه بزنم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته برخی ها عنوان کردند چون ۹ کشور محروم بودند، توانست قهرمان جهان شود، تصریح کرد: برخی از افراد هستند با وجود اینکه خودشان حرفه ای هستند اما حرفه ای صحبت نمی کنند. من در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ رکورد ۴۰۴ کیلوگرم را ثبت کردم و در مسابقات امسال رکورد ۴۰۳ کیلوگرم برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم را گرفت. الان هم دوباره طلا گرفتم می گویند رکوردها پایین بوده و برای هر چیزی یک حرفی می زنند، خب راحت بگویند از علی هاشمی خوششان نمی آید و تمام. در همین مسابقات جهانی گفته شد ایلیا ایلین به دلیل آسیب دیدگی ستون فقرات وزنه نمی زد در حالی که خود من به دلیل وزنه ای که قبل از المپیک روی گردنم افتاد ستون فقراتم هنوز مشکل دارد و دیسک پنجم من بیرون زده است. رباط مچ دستم هم پاره است. فقط من باید نشان بدهم چه تعداد MRI گرفته‌ام. متاسفانه برخی افراد اصلا این را نمی بینند که علی هاشمی چه وضعیتی دارد  و با چه آسیب دیدگی هایی روی تخته می آید و وزنه می زند. من هر موفقیتی به دست می آورم با کمک خدا و دعای  خیر مردم است.

او افزود: تیمی که به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ رفت، قهرمان شد اما برخی ها گفتند که ۹ کشور نبودند اما به لطف خدا امسال با تیم ناقص  و دو نفر کمتر توانستیم سوم جهان شویم. همه ملی پوشان زحمت کشیدند، کسانی که مدال نگرفتند هم خیلی تلاش کردند وامتیازات خوبی گرفتند که از آنها تشکر می کنم.

قهرمان وزنه برداری جهان در پاسخ به این پرسش که پس از اینکه نتوانست وزنه آخر دوضرب خود را بزند خیلی ناراحت به نظر می رسید، تاکید کرد: هدف اصلی من طلای مجموع بود خیلی هم از نزدن وزنه ۲۲۱ ناراحت نشدم چون به دلیل مصدومیت زورم به آن نرسید.

هاشمی بزرگترین هدفش را کسب مدال المپیک عنوان کرد و گفت: در المپیک ۲۰۱۶ روی مدال بودم اما دو مرتبه وزنه ۲۲۰ را نزدم در غیر این صورت می توانستم برنز المپیک را بگیرم. از این رو حسرت مدال المپیک به دلم ماند.خودم بزرگترین هدفم مدال المپیک ۲۰۲۰ است و امیدوارم بتوانم خوش رنگ‌ترین مدال را بگیرم.

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد با توجه به اینکه ایران تنها دو سهمیه دارد، رقابت زیادی بین وزنه برداران برای رفتن به المپیک باشد، تاکیدکرد: نمی دانم این کادر فدراسیون تا المپیک می ماند یا نه اما فدراسیون واقعا سعی کرده حق کسی ضایع نشود و تمام جوانب را در نظر گرفته است. فدراسیون همیشه تلاش کرده بدون اینکه حق کسی ضایع شود، کسی که لیاقت دارد به المپیک برود.

دارنده دو عنوان قهرمانی جهان در پاسخ به این پرسش که به نظرش رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم چطور بوده است، گفت: رقابت خوبی بود نفر اول وزنه های خیلی خوبی زد  اما خب کسی که نفر سوم شد، سال گذشته در مسابقات جهانی او را گرفته بودم و به جز نفر اول، بقیه رکورد هایی زدند که من در تمرینات چندین بار به آنها حمله کرده بودم. خودم خیلی دوست داشتم  در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه بزنم اما خب چون وزنم نرسید در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شرکت کردم. سال دیگر یا برای مسابقات قهرمانی آسیا  تلاش می‌کنم وزنم را افزایش بدهم و به ۱۰۹ کیلوگرم بیایم.

او افزود: بالا بردن وزن برای برخی ها راحت است اما یک نفر مانند من باید فشار بیاورد. حالا با پزشکانی صحبت کرده ام  و راه‌های خوبی را نشانم  داده اند  تا وزنم افزایش پیدا کند.

هاشمی در مورد کم رنگ بودن حضورش در رسانه ها قبل از مسابقات جهانی نیز بیان کرد: مشکلات و دغدغه هایی خارج از ورزش داشتم و همانطور که می دانید وزنه برداری تمرکز خاصی می خواهد. ما حتی زمانی که در اتاق مشغول استراحت هستیم، تمام فکر و ذکرمان روی تمرینات است مثلا اینکه تکنیکم چه مشکلی داشت که فلان وزنه را نزدم. از تمام رسانه ها تشکر می کنم و البته عذرخواهی هم می کنم که در این مدت خیلی نتوانستم صحبت کنم.

او در مورد برنامه خود پس از مسابقات جهانی نیز گفت: تصمیم دارم یکی، دوماه استراحت کنم و البته باید فیزیوتراپی هم انجام دهم. باید از تمام پزشکان تشکر کنم که خیلی کمک می کنند تا ما ورزشکاران به مسابقات برسیم.

انتهای پیام

نظر شما