شناسهٔ خبر: 29353702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

CNN علیه ترامپ شکایت کرد

شبکه سی‌ان‌ان در پی درگیری چندی پیش خبرنگار این شبکه خبری با رییس‌جمهوری آمریکا علیه دونالد ترامپ طرح شکایت کرد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
در پی ابطال مجوز ورود به کاخ سفید جیم آکوستا، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان که اخیرا با دونالد ترامپ جدال لفظی داشت، برخی منابع پیش‌تر گزارش داده بودند که این شبکه آمریکایی احتمالا اقدام به شکایت خواهد کرد.

وکیل این خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گفته بود که مدارک مستدلی در حمایت از موکلش وجود دارد.

کاخ سفید در اعتراض به آنچه "رفتار غیرحرفه‌ای" این خبرنگار دانسته، مجوز او را لغو کرده است. با این حال برخی خبرنگاران در حال تهیه استشهادنامه‌ای هستند که در حمایت از سی‌ان‌ان است.  

شبکه خبری سی‌ان‌ان در متن شکایتی که تنظیم و به دادگاهی در واشنگتن ارائه کرده، دونالد ترامپ را به نقض حقوق این شبکه و خبرنگار آن بر اساس متمم اول و پنجم قانون اساسی آمریکا متهم نموده است.

این شکایت علیه ترامپ و پنج مقام کاخ سفید شامل جان کلی، سارا سندرز، بیل شاین رندولف آلز و یک فرد دیگر تنظیم شده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام حقوقی اظهار کرد، شبکه خبری سی‌ان‌ان با چنین کاری قصد «خودنمایی» دارد. او تأکید کرد که دولت در این پرونده به طور جدی از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت واشنگتن در هفته‌ای که گذشت، مجوز ورود خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان به کاخ سفید را لغو کرد؛ اقدامی که به دنبال جر و بحث شدید این خبرنگار با رییس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری دونالد ترامپ صورت گرفت.

سخنگوی کاخ سفید خبر لغو مجوز ورود جیم آکوستا را تایید کرد و گفت، برخورد این خبرنگار با زن جوانی که به عنوان یک کارمند کاخ سفید مشغول انجام وظایف‌ خود بوده، غیرقابل‌تحمل است.

ظاهرا آکوستا دست این کارمند کاخ سفید را هل داده و این اتفاق زمانی روی داده که این خانم تلاش کرده میکروفن را از دست آکوستا که مشغول جر و بحث با دونالد ترامپ بود، پس بگیرد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است، آکوستا هرگز به این کارمند کاخ سفید دست نزده و لغو مجوز خبری‌ او برای ورود به کاخ سفید تهدیدی علیه دموکراسی است.

جف زاکه، رییس شبکه سی‌ان‌ان در یادداشتی نوشت: حملات کنونی ترامپ به مطبوعات از حد خود فراتر رفته و به طور آزاردهنده‌ای غیرآمریکایی هستند.

در جریان جر و بحث ترامپ و آکوستا، ترامپ به این خبرنگار گفت: صادقانه به شما بگویم که به نظر من شما باید اجازه دهید که من کشور را اداره کنم و شما سی‌ان‌ان را اداره کنید و اگر کارتان را به خوبی انجام داده بودید، الان درصد بازدید و آمارتان بهتر بود.

هنگامی که کارمند کاخ سفید تلاش کرد تا میکروفون را از آکوستا گرفته و آن را به خبرنگار بعدی بدهد، آکوستا همچنان به انتقاد از ترامپ ادامه داده و ترامپ نهایتا این خبرنگار را فردی بی‌ادب و افتضاح خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما