شناسهٔ خبر: 29353482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آغازگر حمله مقصر است! البته اگر «اسرائیل» نباشد

صاحب‌خبر -
خالد قدومی
نماینده جنبش حماس در ایران

برخی دولت‌هایی که مدعی جانبداری از حقوق بشر و مخالفت با جنایت‌های جنگی و ظلم علیه بشریت هستند، بیانیه‌هایی در محکومیت حملات موشکی مقاومت (به اراضی اشغالی) صادر کردند و خواستار توقف حملات علیه «اسرائیل» شدند؟!
بله، بخاطر اینکه ظالم، جنایتکار و طرف متجاوز رژیم صهیونیستی است. اینجا است که دیگر در دولت‌های غربی خبری از محکومیت این رژیم نیست و هرگونه توجیهی برای جنایت این رژیم می‌آورند و بخاطر اینکه طرف مورد ظلم واقع شده ملت مظلوم فلسطین است که ده‌ها سال است تحت محاصره و اشغالگری قرار دارد، قوانین و نظام‌های بین‌المللی از محکومیت طرف متجاوز بازمی‌ایستند. در روزی که رؤسای بیش از 70 کشور از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی در پاریس یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول و آغاز دوران امنیت و آرامش در جهان را جشن گرفتند، فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر تصمیم به انجام عملیاتی تروریستی در داخل نوار تحت محاصره غزه گرفتند که از سخت‌ترین شرایط زندگی رنج می‌برد و مبارزان و افراد بی‌گناهی که از حق زندگی خود دفاع می‌کنند، در آن کشته می‌شوند.
ماشین کشتار دشمن صهیونیستی از روز گذشته تا این لحظه 6 فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 25 نفر دیگر را زخمی کرده است و 7 ساختمان و بیش از 80 واحد مسکونی را به‌طور کامل تخریب و خسارت‌هایی را به 950 واحد دیگر وارد کرده است، از جمله ساختمان تلویزیون الاقصی و مجتمع رحمت که چندین دفتر رسانه‌ای در داخل آن قرار داشت.
بله، ظاهراً رژیم صهیونیستی از قبل چنین برنامه‌ای برای غزه داشت؛ زیرا نتانیاهو تنها 5 ساعت قبل از آغاز عملیات جنایتکارانه علیه ملت فلسطین در پاریس اعلام کرد که امکان رسیدن به راه حل سیاسی با غزه وجود ندارد و باید با آنها همانند داعش تعامل کنیم که منظور او قتل و کشتار و تخریب بود. باید به عرض خوانندگان برسانم که اوضاع میدانی و سیاسی به گونه‌ای است که انتظار می‌رفت مذاکرات برای آرام‌سازی اوضاع تحت نظارت مصر به توافقی برسد که مانع از تشدید تنش در غزه شود، اما گویا طرف صهیونیستی پاسخ خود را در میدان داد، این‌گونه که 7 نفر از افسران و نظامیان این رژیم وارد منطقه شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه که منطقه‌ای باز است، شده و حدود 3 کیلومتر به داخل آن نفوذ کردند و زمانی که مقاومت به آنها مشکوک شد و در حال سؤال از آنها برای شناسایی هویتشان بود که ناگهان جنگنده‌های اسرائیلی به طرز وحشیانه‌ای شروع به بمباران منطقه کردند تا این‌گونه بتوانند برای نیروهای جنایتکار خود که مأموریت‌شان فاش شده و شکست خورده بود، پوششی برای فرار ایجاد کنند. بنابراین مقاومت که مسئولیت حمایت از ملت فلسطین را بر عهده دارد، باید این جنایت را پاسخ می‌گفت، زیرا طرف آغازگر حمله مقصر بود و رژیم صهیونیستی باید بداند که جواب خون، خون است و زبانی که این رژیم برای تعامل با دیگران بکار می‌گیرد، جز تنش و درگیری بیشتر دستاوردی نخواهد داشت.
ساعاتی پس از این حادثه، واکنش حکیمانه و هدفمند مقاومت آغاز شد، مقاومت مساحت‌های مشخصی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به شیوه‌ای هدفمند مورد حمله موشکی قرار داد، همان‌گونه که در عسقلان شاهد بودیم و هدف از آن رساندن این پیام به دشمن بود که مقاومت می‌تواند در راستای معادله «گلوله در مقابل گلوله» دست به حملات گسترده‌تری بزند. مبارزان مقاومت موفق به رصد یک دستگاه اتوبوس در اطراف شهرک مفلاسیم در مجاورت غزه شدند و از این عملیات تصویربرداری کردند که طی آن مشخص است که مقاومت منتظر پیاده شدن نظامیان اسرائیلی است، سپس با موشک هدایت شونده ضدزرهی کورنت آن را هدف قرار می‌دهد.

بله، مقاومت می‌توانست مادران نظامیان اسرائیلی که مادران جوانان و کودکان ما را در غزه داغدار کرده‌اند، به عزای فرزندانشان بنشاند و این حق مسلم مقاومت بود، زیرا طرف آغازگر مقصر است، اما پیام مقاومت به دشمن این بود که عاقلانه رفتار کند در غیراین‌صورت به حملات خود علیه این رژیم ادامه داده و ضرباتی سخت به آن وارد می‌کند و در آن صورت این رژیم مسئول تشدید تنش و درگیری‌ها خواهد بود و کسی نباید قربانی شده را سرزنش کند و هیچ ملامتی بر مقاومت و ملت فلسطین نخواهد بود.
نتیجه‌گیری کلی تا این لحظه اینکه تجاوز و حمله را دشمن آغاز کرد و تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع تحت نظارت مصر و طرف‌های بین‌المللی را به شکست کشاند. این دشمن صهیونیستی بود که نخست ساختمان‌های مسکونی  و مراکز غیرنظامی همچون ایستگاه تلویزیون (الاقصی) را بمباران کرد. جهانیان چه انتظاری می‌توانند از ملت فلسطین داشته باشند؟ جز اینکه از خود دفاع کند و بر اساس قاعده خون در برابر خون و گلوله در برابر گلوله رفتار کند. بالاخره طرف آغازگر، مقصر است و باید پاسخگو باشد.
از طرف خودم و برادرانم در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تمامی کسانی که در این جنایت ظالمانه دشمن صهیونیستی، از ملت فلسطین حمایت کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و از برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران به خاطر اهتمام ویژه و راهکارهای ارائه شده برای محکومیت تجاوز علیه ملت فلسطین و شبکه الاقصی به عنوان نماد آزادی بیان و ندای شرافتمندانه تشکر می‌کنم. ملت ما تا دستیابی به حقوق مشروع خود و بازپس‌گیری سرزمین غصب شده‌اش مقاوم و پایدار خواهد ماند.

نظر شما