شناسهٔ خبر: 29353370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون علمی رئیس جمهور در سنندج؛

نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده پایه اقتصاد دانش بنیان است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده را پایه اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: آنچه یک اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش بنیان می برد، محیط و اکوسیستم است، پول دولت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ سورنا ستاری در پنجمین جلسه شورای اداری استان، با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری بر روی جوانان، تسهیلگری را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: ما به غنوان دولت باید زیرساخت ها را فراهم کنیم اما وارد بیزینس شرکت ها نشویم


وی خاطرنشان کرد: کردستان در حوزه های گردشگری، IT و گیاهان دارویی ظرفیت های بسیار خوبی دارد که توسط جوانان قابل پیاده سازی است.


ستاری از پارک های علم و فناوری به عنوان حلقه ارتباطی میان دانشگاه، جامعه و صنعت نام برد و با تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه، گفت: زمانی ایده ها تجاری سازی می شود که بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کند.

  
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اذعان به اینکه در جامعه ای که استخدام ارزش باشد اما کارآفرینی ارزش نباشد، نوآوری توسعه پیدا نمی کند، نوآوری را موجب ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.


وی نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده را پایه اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: آنچه یک اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش بنیان می برد، محیط و اکوسیستم است، پول دولت نیست و اتفاقی که باید در حوزه دانش بنیان بیفتد تغییر این نگرش ها و فرهنگ است

 

ستاری در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: تا سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد حوزه پژوهش نشود، هرچقدر هم بودجه دولتی در پژوهش صرف شود نمی توانیم در صنعت و فناوری پیشرفت کنیم.

 

 

نظر شما