شناسهٔ خبر: 29353319 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیگار را از دسترس مادران باردار خارج کنید

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان اسکاتلندی صورت گرفته نشان می‌دهد، در دسترس بودن دخانیات نرخ سیگار کشیدن در زنان باردار را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سایت «timesnownews»، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان اسکاتلندی صورت گرفته نشان می‌دهد، در دسترس بودن دخانیات نرخ سیگار کشیدن در زنان باردار را افزایش می‌دهد.

تیم این مطالعه باور دارند، محدود کردن عرضه دخانیات می‌تواند به کاهش نرخ مصرف سیگار در میان زنان باردار و به طور کلی در سراسر جمعیت تأثیر گذارد. 

طبق یک مطالعه جدید، زنان باردار احتمال بیشتری برای سیگار کشیدن دارند اگر در مناطقی زندگی کنند که دخانیات در دسترس آنها باشد.

محققان می‌گویند: زنان باردار ساکن اسکاتلند که در نزدیکی مکان‌های تهیه دخانیات زندگی می‌کنند، 70 درصد بیش از دیگر زنان در معرض استعمال آن هستند.

به گفته کارشناسان، محدودیت عرضه دخانیات می‌تواند برای مقابله با نابرابری‌های بهداشتی در کشور کمک کند؛ ضمن اینکه بررسی‌ها حاکی از آن است، همیشه بیشترین میزان دسترسی به دخانیات در محروم‌ترین مناطق است.

بررسی‌های متعدد نشان داده است، سیگار کشیدن احتمال بروز سقط جنین و تولد نوزاد مرده را افزایش می‌دهد؛ مواد شیمیایی موجود در سیگار معمولا عامل بروز این مشکل هستند. 

سیگار کشیدن در دوران بارداری همچنین ممکن است باعث تولد زودرس شود؛ اختلالات بینایی و شنوایی، ناتوانی‌های ذهنی و مشکلات یادگیری و رفتاری از عوارض تولد زودرس هستند.

انتهای پیام/

نظر شما