شناسهٔ خبر: 29352393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید امام جمعه قم بر ترویج فرهنگ شهادت و گسترش عفاف در جامعه

R7854/P1377/S6,62/CT11

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت انجام وقف در زمینه گسترش عفاف در جامعه اسلامی و ترویج فرهنگ شهادت گفت: وقف می‌‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی مورد نیاز جامعه اسلامی ورود پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش یاوران وقف که امشب در سالن‌ همایش‌های مرکز فقهی ائمه‌ اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم فرهنگ وقف در زمینه های مختلف فرهنگی و علمی در کشور بیش از پیش گسترش یابد.

امام جمعه قم افزود: قرآن کریم و روایات و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌اطهار نشان‌دهنده توجه بسیار زیاد ایشان به وقف و گسترش این فرهنگ در میان مردم بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه  ابراز کرد: دین اسلام دارای ابعاد مختلفی است و علاوه بر مسائل سیاسی و فرهنگی و عرفانی به مسائل اجتماعی و تعاون و همکاری مدنی توجه بسیار زیادی داشته است، اسلام توجه زیادی به گسترش نیکی‌ها و فضائل اخلاقی به صورت فردی و اجتماعی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی پیرامون اهمیت توجه به گسترش فرهنگ تعاون و همکاری اجتماعی تصریح کرد: پیروان رسول‌الله(ص) و شیعیان امیرالمومنین(ع) سزاوارترین افراد به انجام افعال نیک هستند و باید توجه بسیار زیادی به این مسئله داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف و اثرگذاری مثبت آن در جامعه اسلامی بیان کرد: موقوفات عمل نیک و باقیات‌الصالحاتی است که آثار آن حتی پس از مرگ انسان نیز باقی می‌ماند.

وی عنوان کرد: توجه وقف به توسعه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف علوم دانشگاهی و حوزوی از مسائل بسیار مهمی است که امروزه صورت گرفته و باید از بانیان این عمل خیر تقدیر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ضرورت انجام وقف در زمینه گسترش عفاف در جامعه اسلامی و ترویج فرهنگ شهادت خاطرنشان کرد: وقف می‌‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی مورد نیاز جامعه اسلامی ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما