شناسهٔ خبر: 29352392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابتکار:

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند

دانشگاه اصفهان

معاون ریاست جمهوری در امور بانوان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند و بسیار مطمئن هستیم که ارزش‌ها در سازمان‌های مردم نهاد و NGOها قوت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ،معصومه ابتکار که عصر امروز (سه‌شنبه) از طریق ارتباط صوتی با دومین جلسه از سلسه نشست‌های تخصصی آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده ارتباط برقرار کرده بود،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار تخصصی کار می‌کنند و در صورتی که این سازمان‌ها از دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها اطلاع کافی نداشته باشد نمی‌توانند به خوبی تاثیرگذار باشند.

وی افزود: برای نمونه در حوزه محیط زیست یا زنان باید به صورت تخصصی فعالیت شود و یا در موضوع اشتغال زنان سرپرست یا کارآفرینی برای بانوان باید تخصصی مدنظر قرار بگیرند.

معاون رییس‌جمهور در امور بانوان با اشاره به اینکه لازم است که از طریق افزایش مهارت‌ها و آموزش‌ها با روش‌های دیده‌بانی آشنا باشیم و دیده‌بانی موثر انجام دهیم، خاطرنشان ‌کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه اجتماعی دارند و بسیار مطمئن هستیم که ارزش‌ها در سازمان‌های مردم‌نهاد و NGOها قوت می‌گیرد.

ابتکار با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش خطاها و بهبود عملکردها می‌توانند موثر باشند و باید سازمان‌های مردم نهاد این جوانمردی را پیدا کنند، ادامه داد: خوشبختانه فعالان موجود در سازمان‌های مردم‌نهاد فعالان حقوقی هستند که طبق آیین‌نامه و برنامه رفتار می‌کنند و خوشبختانه دولت درباره تقویت این سازمان‌ها پیشنهاد و قانونی مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه وقتی از سازمان‌های مردم‌نهاد صحبت می‌کنیم از یک سازمان با پشتوانه مناسب به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی مجهز صحبت می‌شود، گفت: مهم مدیریت غیردولتی و متفاوت از مدیریت دولتی است و خوشبختانه بر آموزش مهارت‌های مدیریتی در سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید بسیاری شده است.

معاون ریاست جمهوری در امور بانوان تصریح کرد: در بخش خصوصی و مدیریت دولتی بحث‌مان این است که باید در هر دو کار کنیم و در این خصوص طرح درس‌هایی تهیه شده است که قطعا در مدیریت غیردولتی الهام‌بخش و تاثیرگذار است.

انتهای پیام

نظر شما