شناسهٔ خبر: 29352387 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران

جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران با حضور مسئولین دانشگاه و ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ در محل جلسات شورای مرکزی دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهرانبه گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در این مراسم ریاست محترم دانشگاه دکتر احمدی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به اهمیت جایگاه بسیج دانشجویی به عنوان یک الگو از نظر ایمان، اخلاق، ایثار و پشتکار توام با دغدغه تحصیلی پرداختند.

ایشان افزودند پیام امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی مبالغه نیست و بسیج با اتکا به توصیه و رهنمود‌های بزرگان دین و انقلاب می‌تواند در شرایط حساس اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه، نقش موثر خود را ایفا کند.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در جنگ نرم نباید از بعد سرمایه اجتماعی دچار شکست شویم، تشکیل اتاق‌های فکر قوی در فضای دانشگاهی را با حضور نیرو‌های مومن، متدین و اهل تحلیل لازم دانستند.

حجت الاسلام فلاح رفیع مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه تربیت مدرس نیز، تعهد، زمان شناسی و ولایتمداری را از شاخصه‌های مهم بسیج برشمردند که این مجموعه را از دیگران متمایز می‌کند. ایشان ولایت پذیری را عین عقلانیت و نه تبعیت کورکورانه خواندند و ریشه بسیاری از مشکلات از صدر اسلام را عدم توجه به این مهم دانستند.

ایشان افزودند بسیج باید در خط مقدم جهاد و از خودگذشتگی باشد و در حوزه علمی و مطالعاتی نیز در جهان سرآمد باشد و چنین تفکری هیچگاه بن بست ندارد.

در این مراسم آقای مهندس قاسمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان رابطه مسئولان دانشگاه و بسیج را راهبردی دانستند و بیان داشتند که نباید مجموعه‌های انقلابی مانند بسیج دچار روزمرگی شوند و اگر دانشگاه هم به رسالت خود یعنی حل مسائل کلان کشور توجه نکند، دچار روزمرگی می‌شود.

آقای قاسمی بیان داشتند که صدای دانشگاه باید در حل مسائل کشور شنیده شود و در شرایط فعلی که از نظر اقتصادی مشکلات فراوانی وجود دارد، دانشگاه باید در کنار انقلاب حضور داشته باشد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید به وظیفه خود در این میدان مبارزه آگاه باشند.

در این مراسم همچنین آقای دکتر یادگاری مسئول بسیج اساتید دانشگاه نیز حضور داشتند و در پایان از آقای شاهد عابدی مسئول پیشین بسیج دانشگاه تربیت مدرس تقدیر و تشکر شد و آقای سعید پهلوان زاده مسئول جدید بسیج دانشگاه تربیت مدرس مورد معارفه قرار گرفتند.

نظر شما