شناسهٔ خبر: 29352370 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه خوشنویسی ویژه سالگرد قیصر در گتوند گشایش یافت

دزفول - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی با عنوان 'در مسیر باد' سه شنبه در آیینی به مناسبت یازدهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور شاعر معاصر ایرانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند زادگاه این شاعر نامی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان گتوند در این آیین هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی شعر قیصر در قالب خوشنویسی عنوان کرد و گفت: 90 اثر در قالب نستعلیق و شکسته نستعلیق از خوشنویسان استان خوزستان و 10 اثر از اساتید مطرح کشوری در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.
سکینه ظهرابزاده با بیان اینکه این نمایشگاه تا روز30 آبان ماه برپا است، افزود: این نمایشگاه همه روزها از ساعت هشت صبح تا 14 ظهر برای بازدید علاقمندان دایر است.
محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نیز در بازدید از این نمایشگاه سطح آثار را مناسب و با کیفیت ارزیابی کرد و ضمن تحسین آثار خوشنویسان گفت: امیدواریم سال آینده نیز این نمایشگاه با کیفیت بهتر از امسال برگزار شود.
به گزارش ایرنا قیصر امین‌ پور شاعر غزلسرای ایران دوم اردیبهشت سال 1338 در شهرستان گتوند به دنیا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی درسال 1378 بامداد سه شنبه هشتم آبان سال 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد.
توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار وی می باشند.
7467/3022

نظر شما