شناسهٔ خبر: 29352017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پیروز حناچی سکاندار اداره پایتخت شد

صاحب‌خبر -
 

پیروز حناچی با ۱۱ رای اعضای شورای شهر،به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران، رای گیری برای انتخاب شهردار پایتخت از بین دو گزینه پیروز حناچی و عباس آخوندی انجام شد که پس از رأی گیری اعضا، پیروز حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد. تعداد آرای عباس آخوندی هم ۱۰ رای بود.

به این ترتیب، حناچی سومین شهردار منتخب شورای شهر دوره پنجم پس از حدود ۱۴ ماه از آغاز به کار این شورا است.

حناچی قبل از این عهده دار معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و پیشتر معاون شهرسازی وزارت راه در زمان وزارت عباس آخوندی بود .

پیروز حناچی متولد ۱۳۴۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری و دکترای تخصصی معماری – مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است. برخی سوابق مسئولیت‌های وی به این شرح است:

- معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی

- رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی

- دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور

- عضو شورای عالی ترافیک

- رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی

- معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

- دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران

- عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور

- مشاور رئیس دانشگاه تهران

مدیر گروه مرمت و ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران

- عضو کمیسیون زیربنایی دولت اصلاحات

- عضو کمیسیون ماده ۵

- رئیس شورای تدوین مقررات ملی ساختمان

- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران

- معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران

براساس این گزارش،رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه دیروز، با اشاره به سالگرد زلزله غرب کشور گفت:

برای مواجهه با تهدیدات عینی نظیر زلزله و مشکلات واقعی نظیر آسیب پذیری در برابر سوانح، نیاز به اقدامات اجرایی و فیزیکی داریم. محسن هاشمی‌اظهار داشت: در سالگرد زلزله غرب کشور قرار داریم، یاد هموطنان آسیب دیده در این حادثه را گرامی‌می‌داریم و امیدواریم دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به وضع این عزیزان، هرچه سریعتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران بعد از زلزله کرمانشاه مصوبه‌ای درباره کمک ۱۰ میلیارد تومانی به مناطق زلزله زده داشت که امروز بخشی از این کمک‌ها که در حدود ۳۰ دستگاه ماشین آلات است به کرمانشاه ارسال ‌شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که سال گذشته و در زمان زلزله گفته شد که این زلزله هشداری گویا برای شهر تهران بود، افزود: زیرا که شدت آن نه به اندازه‌ای است که نادیده گرفته شود و نه به حدی که خسارات و تلفات سنگینی را در تهران ایجاد نکند، زمانی که با تعدادی از همکاران شورای شهر تهران در مناطق زلزله زده حضور یافتیم عمق این هشدار را بیشتر حس کردیم اگر زلزله ای در حد زلزله غرب کشور در تهران رخ بدهد، خسارات آن قابل توصیف نیست. وی در ادامه با تاکید بر این که اکنون حدود یک سوم از مدت مسئولیت این دوره مدیریت شهری سپری شده است و ۳۰ ماه تا انتخابات آینده باقی مانده است، یادآور شد: تا چه زمانی می‌توانیم با

گفتار‌درمانی و ارائه وعده ها یا فرافکنی مشکلات، عملکرد خود را توجیه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نارضایتی مردم از برطرف نشدن مشکلات اصلی شهر که آسیب پذیری مقابل سوانح طبیعی یکی از مهمترین موارد آن است یک واقعیت است و نمی‌توان این مطالبه عمومی‌را نادیده گرفت و از مردمسالاری و دموکراسی سخن گفت.

هاشمی‌در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در صورت بروز حوادث طبیعی و سوانح، غافلگیر و دچار بحران نشویم امروز زمان عمل کردن است وباید تحول جدی در روند مدیریت شهری و تزریق انگیزه و همت برای خدمت به بدنه شهرداری صورت گیرد، در غیراین صورت پاسخ مناسبی در برابر مطالبات مردم نخواهیم داشت.

نامگذاری برخی معابر شهر تهران

در یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران، محمدجواد حقشنا‌س دیروز در باره تغییر نام بعضی از معابر شهر تهران اظهار داشت: تغییر نام معابر به دلیل این که در ماه‌های اخیر طرح‌ها و لوایح فوریت‌دار وجود داشت و بعد بحث انتخاب شهردار را داشتیم، بنابراین بررسی این موضوع شش بار به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در منطقه ۲ تهران پلی واقع در بوستان نهج‌البلاغه به پل آسمان نامگذاری شد، در منطقه ۳ تهران خیابان سهیل براساس پیشنهاد انجمن جامعه‌شناسی به نام استاد

قانعی‌راد نامگذاری شد و در بلوار آفریقا منطقه امانیه، خیابان گلستان به نام هنرمند سرشناس و کارگردان مشهور، مرحوم همایون شهنواز نامگذاری شد.

وی ادامه داد: خیابان زیتون هم به نام شهید جعفرزاده نامگذاری شده است و میدانی بی‌نام در منطقه ۱۵ محدوده ابومسلم هم به نام شهید مهدی بیدی نامگذاری شد.

برچسب‌ها:

نظر شما