شناسهٔ خبر: 29351845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

سیاستمدار هندی تهدید کرد نام مسجد را به نام خدایگان هندو تغییر می دهد

حوزه/ درحالی که مسلمانان از تغییر نام های اسلامی شهرها و روستاها در هند عصبانی هستند، یک سیاستمدار هندو آن ها را تهدید کرده که اگر ساکت نشوند نام مساجد نیز تغییر می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از freepresskashmir، گفته های یک سیاستمدار هندی در تلویزیون این کشور که تهدید کرده نام مسجد را به نام یکی از خدایگان هندو تغییر دهد، خشم جامعه مسلمانان هندوستان را برانگیخته است.

گفته می شود اخیرا حزب حاکم هند اقدام به تغییر نام های اسلامی برخی روستاها و شهرها داده است. هندوها مدعی هستند که تمام این مناطق در گذشته اسامی هندو داشته اند و مسلمانان به آن ها نام  های اسلامی داده اند. حزب بهاراتا جاناتا تا حد زیادی به سکولار بودن کشور اعتقاد دارد که حتی به نام شهرها هم رحم نمی کند.

در همین رابطه چندی پیش گفتگوی تلویزیونی میان سخنگوی حزب بهاراتا جاناتا، حزب حاکم این کشور با یکی از اعضای گروه مجلس اتحاد مسلمین بر سر این مسئله به مجادله کشیده شده و در پایان سخنگوی حزب حاکم تهدید کرد که اگر مسلمانان ساکت نشوند نام مساجد را نیز به اسامی خدایگان هندو تغییر می دهند.

سید عاصم وقار سخنگوی مجلس اتحاد مسلمین در این گفتگوی تلویزیونی از سخنگوی دولت خواسته است علت تغییر نام شهرها را توضیح دهد. زمانی که بحث بالا گرفته، سامبیت پاترو سخنگوی دولت فریاد زده: اگر ساکت نشوید من نام یک مسجد را هم به نام لرد ویشنو (یکی از خدایگان هندو) تغییر خواهم داد!

 لازم به ذکر است با نزدیک شدن به زمان انتخابات در هندوستان، جو سیاسی این کشور تنش های متفاوتی را تجربه می کند.

 

 

نظر شما