شناسهٔ خبر: 29351707 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

گاز طبیعی به دومین منبع انرژی جهان تبدیل می شود

صاحب‌خبر -
خرداد: آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد که تا سال 2030 گاز طبیعی به دومین منبع انرژی جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، به منظور کاهش آلودگی هوا و همچنین مقرون به صرفه بودن گاز 'ال.ان.جی'، این سوخت تا سال 2030 به دومین منبع انرژی در جهان بعد از نفت تبدیل خواهد شد.
این آژانس با اعلام این مطلب که گاز طبیعی یکی از پاک ترین انرژی جهان است، گزارش داد، بر اساس سند چشم انداز آژانس بین المللی انرژی، تقاضای انرژی در سطح جهان در سالهای 2017 تا 2040 بیش از 25 درصد افزایش خواهد داشت. 
همچنین بر اساس این چشم انداز، میزان تقاضا برای گازطبیعی تا سال 2040 سالیانه 1.6 درصد افزایش خواهد داشت.
بر اساس گزارش 2017 چشم‌انداز انرژی در جهان که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این هفته منتشر کرد، مصرف گاز طبیعی در دو دهه آینده، تا 43 درصد افزایش خواهد یافت که کشورهای آسیایی نیازمند به انرژی مانند چین و هند متقاضیان عمده آن هستند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد آمریکا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز طبیعی در دنیا است. آمریکا در سال گذشته 783 میلیارد متر‌مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که 88 درصد از کل مصرف گاز طبیعی در آمریکای شمالی و 21 درصد از کل مصرف دنیاست. آمریکا بخش اعظم گاز طبیعی را در واحدهای صنعتی به خصوص نیروگاه‌های تولید برق استفاده می‌کند.
دومین کشور بزرگ مصرف ‌کننده گاز طبیعی دنیا روسیه است که 456 میلیارد متر‌مکعب گاز طبیعی مصرف کرد. این کشور 73 درصد از کل مصرف گاز طبیعی در کشورهای مشترک‌المنافع را به خود اختصاص داد. روسیه در سال 2000 میلادی 391 میلیارد متر‌مکعب گاز طبیعی مصرف کرد و طی 15 سال مصرف در این کشور 16 درصد رشد کرد.
با وجود اینکه تنها سه درصد از جمعیت کره زمین در خاورمیانه زندگی می‌کنند ولی بالغ بر 15 درصد از گاز طبیعی دنیا در این منطقه مصرف می‌شود که معادل 5 /15 تریلیون‌فوت مکعب است. ارزان بودن گاز طبیعی در این منطقه در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا و دسترسی راحت این منطقه به منابع گاز را می‌توان اصلی‌ترین دلایل بالا بودن مصرف در این منطقه نسبت به دیگر مناطق دنیا دانست.

نظر شما