شناسهٔ خبر: 29351246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره عکس نگاران در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دومین جشنواره و اردوی ملی عکس نگاران در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، << حسین مسگرانی>> در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: دومین جشنواره و اردوی ملی عکس نگاران در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از جشنواره هایی که خیلی خوب توانست استان را معرفی کند جشنواره عکس نگاران بود، بیان داشت: سال گذشته بیش از 400 نفر عکاس برای شرکت در این ارو ثبت نام کردند.

 

مسگرانی با بیان اینکه 40 نفر در اولین جشنواره و اردوی ملی عکس نگاران حضور داشتند، گفت: بهترین کارهای این 40 هنرمند انتخاب و مورد داوری قرار گرفت و افراد برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

وی افزود: برخی از این عکاس های جشنواره به عنوان آثار برگزیده بین المللی شناخته شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره عکس نگاران توانست فرهنگ، سنت ها،  آیین ها، دوستی ها و مهربانی های  مردم این استان را نشان دهد.

 

مسگرانی با اشاره به اینکه شب گذشته آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در ایرانشهر برگزار شد، بیان داشت: دو گروه نمایشی از زاهدان و ایرانشهر به مرحله منطقه ای جشنواره تئاتر راه پیدا کردند.

 

مسگرانی تصریح کرد: در گذشته تئاتر به معنای واقعی خودش در سطح استان نبود ولی اکنون تئاتر در خیلی از شهرهای استان جریان پیدا کرده است و شاهد حضور گروه های نمایشی در جشنواره های منطقه ای، صحنه های رقابتی و اجراهای عمومی برای مردم هستیم.

 

وی افزود: گروه های نمایشی از استان در جشنواره های بین المللی تئاتر رضوی، مقاومت و فجر شرکت کرده و می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دو سالانه شدن برگزاری کنکره شعر پیامبر مهربانی خبر داد و یادآور شد:  تصمیم دو سالانه شدن کنکره شعر پیامبر مهربانی در راستای ارتقای این کنکره گرفته شده و به جای آن جشنواره ذکر و ذاکرین دیماه برگزار می شود.

 

مسگرانی به برنامه های کمیته فرهنگی و هنری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره شعر از جمله ویژه برنامه های شاخص دهه فجر است.

 

وی با اشاره به اینکه شعار هفته کتاب (حال خوش کتاب خواندن) است و افزود: برگزاری جشن کتاب، مسابقات کتابخوانی، نواخته شدن زنگ کتابخوانی در مدارس استان، از جمله ویژه برنامه های  هفته کتاب است.

 

گفتنی است در پایان این نشست خبری، پوستر دومین جشنواره و اردوی ملی عکس نگاران رونمایی شد.

نظر شما