شناسهٔ خبر: 29351022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کویت و بولیوی برگزاری نشست شورای امنیت را خواستار شدند

نمایندگان کویت و بولیوی در سازمان ملل، ساعاتی پس از انتشار خبر آتش‌بس در غزه، برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان کویت و بولیوی در سازمان ملل متحد، برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خواستار شدند.

این درخواست البته ساعتی پس از انتشار خبر آتش‌بس در غزه منتشر شد. کلیات آتش‌بس غزه با میانجیگری مصر تدوین شده و امشب، کابینه رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها با آن موافقت کردند.

درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

پس از این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه کردند و از جمله ساختمان شبکه «الاقصی» در غزه را منهدم کردند.

نیروهای مقاومت نیز در دو روز گذشته، بیش از 400 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن این حملات نداشتند. گفته می‌شود این سامانه‌ها فقط توانسته‌اند با 100 فروند از آنها مقابله کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما