شناسهٔ خبر: 29350854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور بانوان در ورزشگاه ها، موضوعی قابل حل است

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال، موضوعی قابل حل است و ما در تلاشیم تا آن را در مسیر درست خود پیش ببریم.

صاحب‌خبر -

اطهره نژادی عصر سه شنبه در حاشیه دومین دوره نشست های تخصصی، آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور بانوان و خانواده ها در ورزشگاه ها اگرچه مساله تمام بانوان نیست، اما با توجه به اینکه بخشی از جامعه بانوان کشور بدنبال آن هستند ما نیز برای تحقق آن می کوشیم.
وی با اشاره به فرابخشی بودن موضوع زنان اضافه کرد: حضور زنان در ورزشگاه ها نیازمند کمک و فعالیت جمعی دستگاه های مرتبط نظیر وزارت ورزش و جوانان است.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حضور بانوان در ورزشگاه ها تا حدی نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب و اصلاح فرهنگ و رفتارهاست، تصریح کرد: حضور بانوان در اماکن مختلف نظیر سینماها، این تجربه را به ما می آموزد که می توان شاهد حضور آنان در ورزشگاه ها نیز باشیم.
به گزارش ایرنا، موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال چند سالیست در محافل اجتماعی و ورزشی کشور مطرح می شود که البته جز چند بازی اندک، برنامه مشخصی در این پیوند از سوی نهادهای مرتبط اعلام نشده است.
برای مثال تیم ملی فوتبال کشورمان 24 مهر امسال در حالی دیدار تدارکاتی مقابل بولیوی را با برتری 2 بر یک به اتمام رساند که جمعی از بانوان، این بازی را از نزدیک تماشا کردند.
همچنین در فینال این فصل لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و 'کاشیما استیلرز' ژاپن که شنبه گذشته در ورزشگاه آزادی تهران با قهرمانی تیم میهمان پایان یافت، جمعی از بانوان حضور داشتند و به تشویق نماینده کشورمان پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری نیز امروز سه ‌شنبه در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور گفت: میزان رضایتمندی و خشنودی اجتماعی مردم را می توان با برخی اقدامات کم‌ هزینه در جامعه افزایش داد، چه ایرادی دارد که بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون، شرع و مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی ندارد به بانوان اختصاص یابد.
نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان این تشکل ها با هدف هم افزایی و آموزش مقوله هایی مانند طرح نویسی و جلب مشارکت، در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
در قالب این نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی برای اعضاء و مدیران تشکل های بانوان و خانواده سه استان یاد شده برپا می شود.
2 هزار و 733 تشکل مردمی در حوزه بانوان و خانواده در ایران فعالیت می کنند.

/6027/6020

نظر شما