شناسهٔ خبر: 29350386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پروژه‌های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

در دنیای وب در هر لحظه شرکت‌های نوپا هزاران پروژه نوآورانه با ایده‌های نوین و خلاقانه ارائه می‌کنند. در ادامه با چند پروژه غیرمعمول، جاه‌طلبانه و هیجان‌انگیز دنیای فناوری آشنا می‌شوید.

صاحب‌خبر -
در دنیای وب در هر لحظه شركت‌های نوپا هزاران پروژه نوآورانه با ایده‌های نوین و خلاقانه ارائه می‌کنند و بسیاری از آنها با پویش‌های جذب سرمایه مردمی مورد حمایت قرار می‌گیرند. كافی است سری به وبگاه‌هایی مانند كیك‌استارتر یا ایندیگوگو بزنید تا از پروژه‌های متنوع و عجیب و البته در بین آنها پروژه‌های بسیار مفید و برجسته‌ای كه در حال پیشرفت هستند مطلع شوید.

نكته نه‌چندان خوشایند این كه بسیاری از این پروژه‌ها حتی آنهایی كه بهترین اهداف را دنبال می‌كنند ممكن است در نهایت شكست خورده و بی‌سرانجام بمانند. در ادامه با چند پروژه غیرمعمول، جاه‌طلبانه و هیجان‌انگیز دنیای فناوری آشنا می‌شوید كه در آینده نزدیك به بازار راه می‌یابند و نگاه‌های شیفتگان محصولات فناورانه را به خود خیره خواهند كرد.

یخچال غیربرقی

یخچال غیربرقی كه فقط با آب كار می‌كند نه تنها در سفرهای برون شهری، بلكه در كشورهای درحال توسعه یا مناطقی از جهان كه با بحران كمبود نیروی برق مواجه هستند می‌تواند وسیله مفیدی باشد. شاید این یخچال، مواد غذایی را به اندازه یخچال‌های استاندارد سرد نكند اما قول ایجاد سطح مناسبی از دما را كه مواد غذایی در آن بدون نیاز به وصل شدن به پریز برق تازه می‌مانند به مصرف‌كنندگان می‌دهد. این یخچال قابل حمل كاملا باریك می‌شود و می‌تواند در كمتر از 20 ثانیه مانند یك چادر باز شود.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

این ویژگی، امكان حمل آن را به‌راحتی و به هركجا كه بخواهید به شما می‌دهد. شما می‌توانید بعد از آنكه یخچال را در محل مورد نظر مستقر كردید درِ آن را باز كرده و مواد غذایی را داخلش قرار دهید، سپس با ریختن آب در قسمت تعبیه شده، مواد غذایی خود را سرد نگه دارید. آب انرژی گرمایی مواد غذایی را جذب كرده و با تبخیر از طریق یك ماده هوشمند به نام فیز تك (PhaseTek) دمای مناسبی برای نگهداری مواد غذایی فراهم می‌كند.

مسواك فوق سریع

سال‌هاست كه استفاده از مسواك‌های الكتریكی، تنها راه آسان‌تر شدن كار كسانی است كه مسواك زدن مداوم، استفاده از نخ دندان و شست‌وشوی دهان با دهان‌شویه‌ها برای آنها بسیار خسته‌كننده است. هرچند این مسواك‌های خودكار گام مناسبی در این جهت هستند اما نمی‌توانند كار زیادی برای كاهش میزان خسته كننده و وقت‌گیر بودن مسواك زدن انجام بدهند.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

برای حل این مشكل، بتازگی مسواك كاملا خودكاری كه ظاهرا فقط در چند ثانیه همه كار را انجام می‌دهد طراحی شده است. مسواك طراحی شده، اساسا یك ابزار دهانی زبر است كه در داخل دهان قرار می‌گیرد. پس از این‌كه شما این ابزار را در داخل دهان قرار داده و آن را روشن كردید، حركات نوسانی با فركانس بالای آن دندان‌های شما را طی چند ثانیه كاملا تمیز می‌كند درست مثل وقتی كه با دقت مسواك زده‌اید!

وسیله نقلیه شخصی تاشونده

انسانِ امروز در عصر طلایی فناوری زندگی می‌كند. درطول سال‌های گذشته موتورهای الكتریكی، كوچك‌تر و قدرتمندتر شده‌ و باتری خودروها عمر طولانی‌تری یافته‌اند. وسایل حمل و نقل زیادی وجود دارند كه اگر روند تحولات آنها را دنبال كنیم به نظر می‌رسد با گذشت هرماه پیشرفته‌تر و حیرت‌انگیزتر از قبل می‌شوند. وبگاه كیك‌استارتر ابزار حمل و نقل شخصی جدید و شگفت‌انگیز دیگری را در این زمینه معرفی می‌كند.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

این ابزار در نگاه اول تقریبا شبیه هاوربردهایی به نظر می‌رسد كه یكی دوسال پیش محبوبیت زیادی داشتند، اما ابزار جدید ویژگی‌های عمده زیادی دارد كه آن را از هاوربردها متمایز می‌کند. قابل توجه‌ترین این ویژگی‌ها تایرهای بزرگ و سبك، موتورهای توپی و یك طرح تاشونده منحصر به فرد است كه حمل آن را زمانی كه سوار آن نیستید بسیار آسان می‌كند.

چراغ دوچرخه لیزری

این روزها چراغ‌های دوچرخه در انواع شكل‌ها، اندازه‌ها و تنظیمات وجود دارند، اما صرف نظر از این‌كه چه ظرایفی در ساخت آنها به كار رفته است، هنوز هم در برخی موقعیت‌ها ویژگی‌های مناسبی ندارند. برای مثال، اگر شما در نقطه كور یك وسیله نقلیه - منطقه‌ای در اطراف وسیله نقلیه كه راننده نمی‌تواند بطور مستقیم آن را ببیند - دوچرخه سواری كنید هرچقدر هم كه چراغ دوچرخه شما نور روشنی داشته باشد ممكن است راننده، شما را كه درحال نزدیك شدن هستید نبیند.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

حالا اگر راهی وجود داشته باشد كه نه تنها رانندگان وسایل نقلیه را از موقعیت كنونی شما در جاده مطلع سازد بلكه آنها را از موقعیت بعدی‌تان نیز آگاه كند قطعا ایمنی دوچرخه سواری را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. یك چراغ دوچرخه لیزری كه با این هدف طراحی شده نه‌تنها جاده را برای دوچرخه سوار روشن می‌كند، بلكه نمادی از یك دوچرخه بزرگ و روشن را شش متر جلوتر از او ایجاد می‌كند. در واقع این چراغ، اثر قابل دید دوچرخه را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهد كه رانندگان خودرو را حتی از موقعیت‌های بعدی دوچرخه سوار قبل از این‌كه او به آن موقعیت‌ها برسد نیز آگاه می‌کند.

اپلیكیشن آبدهی به گیاهان

شاید زنده و سرحال نگه داشتن یكی دو گلدان كار زیاد سختی نباشد اما وقتی مجموعه گل و گیاهی كه در منزل از آنها نگهداری می‌كنید توسعه می‌یابد اطمینان از این‌كه دوستان شاخ و برگدار شما به اندازه كافی آبرسانی می‌شوند برایتان به یك چالش بزرگ تبدیل می‌شود. نه تنها میزان آبی كه گیاهان مختلف برای شادابی خود به آن نیاز دارند متفاوت است بلكه زمان آبدهی نیز برای رشد مناسب گل‌ها و گیاهان مختلف یكسان نیست. بنابراین پیگیری این‌كه به هریك از گلدان‌ها چه زمانی و چه مقدار آب داده شود تجربه گیج‌كننده‌ای خواهد بود.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

اپلیكیشن یادآوری كننده‌ای كه در وبگاه ایندیگوگو معرفی شده برای كسانی كه غفلت آنها از آبدهی قاتل گیاهان‌شان بوده است می‌تواند مفید باشد. بعد از این‌كه شما نام تمام گیاهان‌تان را وارد این اپلیكشین می‌كنید، اپلیكیشن زمانی را كه هر كدام از گیاهان نیاز به آبدهی دارند به شما اعلام كرده و زمانبندی آبدهی بعدی را در مورد تمام گیاهان فهرست می‌كند. این اپلیكیشن همچنین مانند یك گیاه‌شناس عمل كرده و به شما در تشخیص مشكلات مختلف رشد گیاهان كمك می‌كند. بهترین بخش ماجرا این است كه بعد از به نتیجه رسیدن كمپین تامین سرمایه برای این پروژه، این اپلیكیشن هم در دستگاه‌های اندروید و هم در iOS قابل دسترسی است.

كلید هوشمند

حتما برایتان پیش آمده كه فراموش كنید آیا درهای ورودی منزل‌تان را قفل كرده‌اید یانه. هنگامی كه این اتفاق می‌افتد، شما دو گزینه دارید: به خانه بروید و قفل‌بودن درها را امتحان كنید یا این‌كه تمام روز را در نگرانی سپری كنید. اما گزینه سوم استفاده از قفل‌های هوشمندی است كه می‌تواند شما را از قفل‌بودن درها مطمئن كند. بسیاری از این قفل‌های هوشمند متصل به اینترنت كه اكنون وجود دارند می‌توانند به شما اطلاع دهند كه آیا درِ منزل‌تان قفل شده است یا نه.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

نكته منفی این قفل‌ها این است كه نیاز به فرایند نصب نسبتا دشواری دارند، اما قفل جدیدی كه در كیك استارتر معرفی شده فرآیند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد. كافی است یك قطعه پلاستیك حاوی حسگرها را روی كلیدتان قرار دهید. این قطعه پلاستیك حاوی یك شتاب‌سنج و یك ژیروسكوپ یا چرخش نما است كه می‌تواند چرخش كلید در یك نقطه ثابت در فضا (یعنی یك قفل) را تشخیص دهد و شما برای اطمینان از قفل كردن در كافی است فقط به صفحه پلاستیكی روی كلیدتان نگاه كنید.

صندلی پوشیدنی بیونیك

تقریبا همه ما قرار گرفتن در وضعیت نامناسب و خستگی در رفت و آمدهای روزمره را تجربه كرده‌ایم. شگفت‌انگیز خواهد بود اگر بتوانیم در چنین شرایطی به‌راحتی روی یك صندلی كه ناگهان ظاهر می‌شود بنشینیم و به پشتی آن تكیه دهیم. بویژه اگر این صندلی ابزاری ساخته شده بر پایه اصول زیستارشناختی (ارگونومیك) برای نشستن باشد تا مناسب‌ترین وضعیت نشستن را برای شما ایجاد كند. بتازگی پویش جدیدی در وبگاه كیك استارتر، یك جفت پایه پوشیدنی تاشو را معرفی می‌كند كه به یك صندلی چرخنده قابل حمل تبدیل می‌شوند.

پروژه های خیره‌کننده و هیجان‌انگیز دنیای فناوری

این صندلی پوشیدنی زیستارشناختی به این منظور طراحی شده كه در موقعیت‌های نامناسب، بهترین و سالم‌ترین شرایط را از نظر زیستارشناختی برای بدن و بویژه شانه‌ها ایجاد كند. این صندلی كه براحتی باز می‌شود كمی بیش از یك كیلوگرم جرم دارد، در هر شرایطی قابل پوشیدن است و تحمل وزنی به اندازه 120 كیلوگرم را دارد.
 
منبع:روزنامه جام جم

نظر شما