شناسهٔ خبر: 29350381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

رئيس مرکز ملي پرورش استعدادهاي درخشان-سمپاد تاكيد كرد؛

تلاش براي اجرايي‌شدن امکان اخذ دو ديپلم توسط دانش‌آموزان سمپاد

صاحب‌خبر - رئيس مرکز استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: با رايزني‌هاي صورت گرفته به دنبال اجرايي شدن امکان اخذ دو ديپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستيم‌. در اين طرح دانش آموزان علاوه بر اخذ ديپلم نظري، مي‌توانند يک ديپلم مهارتي نيز دريافت کنند.به گزارش ايسنا، فاطمه مهاجراني در جمع مديران مدارس استعدادهاي درخشان خوزستان با بيان اينکه تربيت انسان خلاق و جامعه‌پذير مهمترين وظيفه مدارس سمپاد است، اظهار کرد: معلمان مدارس سمپاد بايد به صورت ويژه و اختصاصي دوره‌هاي آموزشي لازم را بگذرانند تا در راستاي غرور زدايي، آموزش تربيت محور و خلاقيت محوري دانش آموزان سمپاد گام بردارند.وي افزود: موضوع اختصاص نيروي انساني ويژه به مدارس استعدادهاي درخشان به صورت جدي در حال پيگيري است و اميدواريم در سال‌هاي آتي مشکل چارت نيروي انساني اين مدارس حل شود. مهاجراني در ادامه با تاکيد بر لزوم توجه ويژه به جشنواره خوارزمي، خاطرنشان‌کرد: معلمان مدارس سمپاد بايد با جديت در راستاي تقويت جشنواره نوجوان خوارزمي به عنوان شاخصه اصلي رويکرد خلاقيت محوري در مدارس گام بردارند.رئيس مرکز استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کنکور و المپياد قسمتي از کار ما در مدارس سمپاد است اما همه کار نيست. توجه به رويکردهاي تربيتي، آموزش‌هاي ادبي، علوم انساني و تاريخ نيز از ديگر اولويت‌هاي مدارس سمپاد در کشور است. وي با اشاره به آغاز به‌کار آزمايشي طرح سمپاد مهارتي در استان البرز، توضيح داد: با توجه به نياز صنايع کشور به نيروي کار متخصص، اولويت کنوني مرکز ترويج مهارت‌آموزي و حرفه‌آموزي از طريق اجراي طرح سمپاد مهارتي در کشور است.عضو شوراي معاونين وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصريح کرد: با رايزني‌هاي صورت گرفته به دنبال اجرايي شدن امکان اخذ دو ديپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستيم‌. در اين طرح دانش آموزان علاوه بر اخذ ديپلم نظري، مي‌توانند يک ديپلم مهارتي نيز دريافت کنند.مهاجراني با بيان اينکه رويکردهاي نويني در حوزه مدارس متوسطه سمپاد در حال پيگيري است، خاطرنشان‌کرد: در دوره متوسطه اول، مهارت‌هاي دست‌ورزي، ارتباط اجتماعي، توجه به محيط زيست، آموزش و تقويت مي‌شود. همچنين در دوره متوسطه دوم مهارت همدلي، گفت و گو و تفکر نقادانه، آموزش داده مي‌شود.رئيس مرکز استعدادهاي درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان داراي جايگاه مهمي در توسعه علمي کشور هستند. مرکز سمپاد از تمام ظرفيت‌هاي خود در راستاي حمايت از اين دانش‌آموزان نخبه استفاده مي‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما