شناسهٔ خبر: 29350295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ترویج فرهنگ وقف

R7887/P1377/S6,47/CT12

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مسولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت :اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان فرهنگ و رفتاری صحیح در بین مردم نهادینه شود.

وی افزود: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تأثیر به سزایی در جامعه اسلامی داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در جامعه باید به اهمیت وموضوع وقف توجه بیشتری شود گفت : وقف یکی از با ارزش‌ترین مظاهر احسان ونیکوکاری است که ترویج و گسترش این سنت حسنه در جامعه می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

آل هاشم یکی از کارکردهای مهم وقف درجامعه فقرزدایی دانست و گفت: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد.

وی ادامه داد: کار ویژه و مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات مردم است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: وقف سنتی حسنه است که که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان با آخرت انسان نیز گره خورده است.

وی در پایان با تاکید بر احیای موقوفات گفت: احیا و بهره گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما