شناسهٔ خبر: 29348669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبرداد:

دستگیری فروشندگان دارو اینترنتی تقلبی توسط پلیس فتا خراسان رضوی

مشهد- فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری ۱۸۹ نفر به جرم فروش داروهای تقلبی در اینترنت و شبکه های مجازی توسط پلیس فتای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، سردار محمد کاظم تقوی ظهر سه شنبه در حاشیه اجرای طرح دستگیری فروشندگان داروهای تقلبی در مشهد اظهارکرد: هرگونه فروش دارو یا ابزار پزشکی به صورت اینترنتی یا میزبانی خدمات اینترنتی و واگذاری درگاه بانکی به فروشندگان داروی اینترنتی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. 

وی افزود: تهیه هرگونه دارو و لوازم پزشکی مستقیم با سلامتی فرد و جامعه در ارتباط بوده و باید به تایید وزارت بهداشت و درمان پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد، بنابراین شهروندان و کاربران محترم فضای سایبری خرید هرگونه دارو و لوازم پزشکی را از داروخانه و اماکن مجاز فروش دارو تهیه کنند تا دست کلاهبرداران و فرصت طلبان فضای سایبر را از رسیدن به مقاصد شوم کلاهبردارانه کوتاه کنند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد:در اجرای طرح بین المللی مبارزه با فروش دارو در اینترنت و شبکه های اجتماعی پیام رسان داخلی و خارجی مشخص شد، سودجویان فضای سایبری بیشترین فروش دارو آنلاین خود را در بستر اینستاگرام و تلگرام بفروش رسانده بودند. 

تقوی گفت: پلیس فتا خراسان رضوی با شناسایی و دستگیری بیش از ۱۸۹ متهم زن و مرد و کشف داروهای تقلبی و جعلی به ارزش بیش از ۱۰ میلیاردریال نظیر انواع قرص ها و شربت های لاغری و انواع روغن ها مانند روغن خراطین، روغن شترمرغ، روغن ارگان و روغن زالو و لوازم بهداشتی و همچنین دستگیری تعدادی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی و درگاه بانکی به فروشندگان دارو در اینترنت کرده است.

نظر شما