شناسهٔ خبر: 29347776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژاپن برای امضای توافقنامه تجارت آزاد تحت فشار آمریکا است

تهران -ایرنا -ژاپن تودی نوشت: آمریکا در جهت دستیابی به توافقنامه تجارت آزاد با ژاپن، توکیو را تحت فشار قرار داده است؛ به گفته معاون رئیس جمهوری ایالات متحده کالاها و خدمات آمریکایی اغلب در ژاپن با موانع مختلفی رو به رو هستند و این توافقنامه بهترین راه برای رفع این موانع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای ژاپن تودی، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که در توکیو برگزار شد ژاپن را برای کاهش مازاد تجاری با ایالات متحده و رسیدن به توافق تجارت آزاد تحت فشار قرار داده است.
معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه وارد توکیو شد تا قبل از رفتن به دو نشست منطقه ای، درباره کره شمالی و دیگر مسائل با مقامات ژاپنی صحبت کند.
پنس پس از صحبت با شینزو آبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تحریم های کره شمالی تا زمانی که خلع سلاح هسته ای این کشور به طور کامل اجرا نشود ادامه خواهد داشت.
وی در کنفرانس خبری گفت: ایالات متحده و ژاپن مدت هاست که نا سازگاری های تجاری با هم دارند. بهترین فرصت برای تجارت آزاد، عادلانه و متقابل رسیدن به توافق نامه تجارت آزاد می باشد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها ژاپن را بر سر مسائل تجاری مورد انتقاد قرار داده و ادعا می کند توکیو تجارتی نا عادلانه را پیش گرفته است. به گفته وی ژاپن میلیون ها اتومبیل را به آمریکای شمالی منتقل کرده در حالی که واردات کالاهای تولیدی و محصولات کشاورزی ایالات متحده را مسدود نموده است. اما ژاپن میگوید بازارهای این کشور بر روی تولید کنندگان باز می باشد.
در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) سال جاری میلادی، آبه و ترامپ موافقت کردند تا مذاکرات تجاری خود را-حتی به صورت موقت- آغاز کنند تا از خودرو سازان ژاپنی در برابر تعرفه های بیشتر که حدود دو سوم از مازاد تجاری 69 میلیارد دلاری ژاپن را با ایالات متحده تشکیل می دهد، حمایت کنند.
پنس در ادامه با اشاره به کره شمالی افزود : اقدامات مشترک و گسترده ما با کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان، کره شمالی را به میز مذاکره آورده است و وعده صلح را در شبه جزیره کره به همراه دارد. وی افزود اقدامات بیشتری باید در این راستا صورت پذیرد و اشاره کرد که نشست دیگری بین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ترامپ صورت خواهد پذیرفت. تحریم ها نیز تا خلع سلاح کامل این کره به قوت خود باقی خواهد ماند زیرا هدف اصلی ژاپن و ایالات متحده انهدام هسته ای کره شمالی می باشد.
**آساق**9470**1663**

نظر شما