شناسهٔ خبر: 29347605 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران:

طرح جامع مدیریت ریسک و بحران در دستور کار است

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: طرح جامع مدیریت ریسک و بحران نیز در دستور کار شهرداری تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه اشرفی در آیین اهدای ماشین الات تهیه شده توسط شهرداری تهران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: سوانح زمانی حادث می شوند که یک جامعه آسیب پذیر در معرض آنها قرار گیرد. شرایط محیطی و کالبدی، وضعیت جغرافیایی و جمعیت بالای تهران در دو دهه گذشته این شهر را در مقابل بلایا به شدت آسیب پذیر کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: مدیریت امروز ماست که می تواند زلزله ای را که پیش روی تهران قرار دارد، فاجعه آمیز سازد یا قابل کنترل کند.

وی افزود: در برنامه سوم شهر تهران فصل را به ایمنی، مدیریت بحران و آمادگی در برابر حوادث طبیعی اختصاص داده ایم. همچنین طرح جامع مدیریت ریسک و بحران نیز در دستور کار شهرداری تهران است.

اشرفی با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت: در این فاجعه هزاران شهروند تهرانی به کمک زلزله زدگان آمدند اعضای شورای شهرتهران نیز بازدید از مناطق زلزله زده را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری تهران با خرید 32 دستگاه ماشین آلات خدمات شهری شامل کامیون بنز و کامیونت هیوندا حرکت موثری در خصوص زلزله کرمانشاه انجام داد.

اشرفی با اشاره به اینکه کرمانشاه هنوز با صدمات پس از زلزله درگیر است، تاکید کرد: به نظر می رسد ما هنوز به ورزیدگی کافی نرسیده ایم تا صدمات را جبران کنیم و این نکته ای است که در مورد تهران باید بسیار بیشتر از قبل به آن توجه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما