شناسهٔ خبر: 29346842 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چگونه مراسم معرفي محصول جديد برندمان را مديريت کنيم؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نکته مهم درخصوص معرفي محصولات جديد شناخت هدف اصلي و ابزارهاي مورد نياز است. آيا شما نيز در پي گردآوري مقدمات معرفي محصول تازه تان هستيد؟ اگر اين طور است، مقاله کنوني به شما در راستاي دستيابي به هدف تان کمک شاياني خواهد کرد.
معرفي محصولات تازه به طور معمول کار دشواري محسوب مي شود. انجام اين کار در سال جاري فرآيند بسيار دشوار و پيچيده تري خواهد بود. شايد در نگاه نخست بسياري از برندها فقط حوزه کسب وکار خود را داراي چنين مشکلي تصور کنند. با اين حال براساس گزارش وب سايت Publicity در سال جاري 80درصد از محصولات جديد در جلب نظر مخاطب و کسب فروش ناموفق عمل کرده اند. با اين حال فضاي موجود براي کارآفرينان به طور کامل تيره و تار نيست. شايد حضور رقباي متعدد کار را براي برندها دشوار کند. با اين حال در مقايسه با دهه هاي گذشته اکنون ابزار و امکانات بيشتري در دسترس کارآفرينان است.
نکته مهم درخصوص معرفي محصولات جديد شناخت هدف اصلي و ابزارهاي مورد نياز است. آيا شما نيز در پي گردآوري مقدمات معرفي محصول تازه تان هستيد؟ اگر اين طور است، مقاله کنوني به شما در راستاي دستيابي به هدف تان کمک شاياني خواهد کرد.
اهميت شناخت مخاطب
نخستين قدم در راستاي برگزاري مراسم معرفي محصول جديد شناخت درست مخاطب مان است. در حقيقت شناسايي سليقه و پسندهاي مخاطب هدف براي موفقيت در عرصه کسب وکار ضروري به نظر مي رسد. همچنين بايد پلتفرم هاي اجتماعي مورد علاقه و نوع پيام هاي تحريک کننده شان براي پاسخگويي را مورد شناسايي قرار دهيم. توجه داشته باشيد، اگر در اين مرحله با شکست مواجه شويد، در مراحل بعدي نيز نتيجه اي مشابه در انتظارتان خواهد بود.
مي دانم اکنون به چه فکر مي کنيد: پيش از داشتن مخاطب چگونه بايد در مورد آن آگاهي کسب کرد؟
نکته مهم در اينجا امکان استفاده از نتايج مطالعات راهبردي در مرحله پيش و پس از مراسم مان است. ابزارهاي هوشمندي نظير Smart Survey و Monkey Survey به برندهايي که در پي برگزاري نظرسنجي هستند، کمک زيادي خواهد کرد.
در بسياري از مواقع آناليز و تحليل نحوه عملکرد رقبا نقش مؤثري در بهبود مراسم معرفي ما خواهد داشت. ابزارهايي نظير Similar Web و You Gov بهترين نرم افزارهاي موجود براي اين کار محسوب مي شوند.
پس از آنکه تا جاي ممکن اطلاعات کاربردي در مورد مخاطب مان جمع آوري کرديم، نوبت به ترسيم تصويري دقيق از خواسته و سليقه شان مي رسد. هرچه در ترسيم اين تصوير دقيق تر عمل کنيم، در آينده تعامل مان با مخاطب عميق تر خواهد بود. منظور من در اينجا از ترسيم تصوير چندان پيچيده نيست. طراحي يک جدول ساده از سليقه مخاطب راهکاري مناسب براي تحليل بهينه نتايج نظرسنجي مان خواهد بود.
هرچه در مطالعه مان بر روي جزييات بيشتري تأکيد کنيم، توانايي پيش بيني سليقه مخاطب برندمان افزايش خواهد يافت. به المان هاي ذيل به هنگام گردآوري اطلاعات توجه کنيد:
• سن
• جنسيت
• محل زندگي يا کار
• ميانگين درآمد
• موقعيت خانوادگي و اجتماعي
• سرگرمي ها و علاقه مندي ها
پيش از شروع مراسم سايت خود را آماده کنيد
شايد شما گمان کنيد که اقدام براي طراحي و ساخت يک سايت زيبا پيش از مراسم معرفي محصول کاري خارج از برنامه باشد. اين فرض شما در صورت استفاده از سايت رسمي شرکت به منظور فروش محصولات کاملاً درست خواهد بود. با اين حال در دنياي مدرن سايت رسمي يک برند فقط براي فروش بيشتر نيست. در حقيقت دنياي آنلاين موقعيت مناسبي براي تعامل بيشتر، شناخت دوجانبه و تلاش براي نزديک شدن به زندگي مخاطب هاست. به اين ترتيب سطح اهداف برند ما بايد بسيار وسيع تر از فروش صرف محصولات باشد. فرض من در اينجا بر روي معرفي نخستين محصول برند شماست. با اين حساب سايت رسمي برندتان هنوز هيچ محتوايي براي فعاليت در زمينه فروش ندارد. در اين شرايط مزيت راه اندازي يک سايت رسمي چه خواهد بود؟ پاسخ کوتاه به پرسش فوق «فايده هاي خيلي زياد» است.
پيش از همه، راه اندازي سايت پيش از معرفي محصول برندمان به ما در زمينه عيب يابي کمک شاياني خواهد کرد. وقتي هنوز فرصت درازي تا شروع معرفي محصول باقي است، مهلت ما براي آزمون و خطا پيرامون سايت مان زياد خواهد بود. بي شک چنين فرصتي پس از معرفي محصول وجود ندارد.
به طور همزمان، پيش از معرفي محصول ما فرصت توليد محتواي جذاب براي جلب نظر مخاطب را خواهيم داشت. اين شيوه يکي از راهکارهاي کاملاً نوين برندسازي محسوب مي شود. براساس مطالعه سايت All Business برندهايي که پيش از معرفي محصولات شان به فعاليت در زمينه توليد محتواي آنلاين مي پردازند، شانس بيشتري در تبديل مخاطب هاي خود به مشتري دارند.
توجه داشته باشيد که کاربران علاقه مند به برند شما مي توانند فهرست مخاطب هاي کمپين بازاريابي ايميلي تان را نيز شکل دهند. به اين ترتيب با درخواست براي ثبت آدرس ايميل شما فرصت مهمي براي تعامل هرچه بيشتر با مخاطب خود خواهيد داشت.
يکي از راهکارهاي بسيار مؤثر براي بازاريابي برندمان در آينده دريافت اطلاعاتي نظير محل سکونت، سن و فهرست علاقه مندي هاي آنلاين مخاطب هاست. به اين ترتيب در آينده شما بانک اطلاعاتي نسبتا مناسبي از مخاطب هاي هدف تان خواهيد داشت.
پيش از شروع مراسم ويروس برندتان را منتشر کنيد
توسعه ويروسي محتوا را بسياري از کارشناس ها همان «پيش نمايش» مي نامند. هدف اصلي از اين کار نمايش اوليه محتواي برندمان براي مراسم معرفي محصول به جامعه آماري چند هزار نفري است. به اين ترتيب برند ما فرصت دريافت واکنش هاي متفاوت را خواهد داشت.
شايد شما هم استراتژي برند هريز در زمينه معرفي محتواي خود به 100 هزار نفر از مخاطب هاي ويژه اش را به ياد داشته باشيد. در اصل اين مخاطب ها افرادي عادي بودند که اين برند براي شروع به کار انتخاب کرد. نتيجه اين اقدام شجاعانه جذب نزديک به 100 هزار نفر مخاطب هدف پيش از شروع به کار رسمي آن برند بود.
با توجه به صحبت هاي فوق، پيش نمايش مراسم چگونه به کسب وکار ما کمک خواهد کرد؟
توسعه ويروسي مطالب مراسم مان تا حد زيادي شبيه به کار برند هريز است. با اين حال به جاي ارائه اطلاعات محدود، ما تمام جزييات مراسم را در اختيار جامعه آماري خود قرار مي دهيم. پس از دريافت پيشنهادات نوبت به توسعه برندمان به نمايندگي از آنها مي رسد. در حقيقت اگر مراسم ما جذاب باشد، جامه آماري ما به سرعت اقدام به اشتراک گذاري تجربه اش با ساير مردم مي کند. اين کار اشتياق کاربران فضاي مجازي به مراسم و محصول ما را به طور چشمگيري افزايش خواهد داد.
فرض کنيد شما در حال برنامه ريزي براي معرفي محصول جديد برند اپل هستيد. در اين ميان يک ايده مناسب انتخاب تعداد محدودي از مشتريان ثابت برند به عنوان جامعه آماري است. در اين ميان بايد فرصت کار با محصول تازه اپل را به جامعه آماري خود بدهيم. سپس با دريافت نظرات و پيشنهادات به همکاري خود خاتمه خواهيم داد. از اينجا به بعد فرآيند بازاريابي محصول ما از سوي جامعه آماري صورت مي پذيرد. شمار بالايي از اين افراد اقدام به توضيح تجربه شان براي ديگر کاربران خواهند کرد. چنين استراتژي را در عمل برند EA (Electronic Art) انجام مي دهد. اين برند پيش از رونمايي رسمي از هر بازي کنسولي اش به شمار محدودي از گيمرها اجازه کسب تجربه کار با بازي را مي دهد. به اين ترتيب علاوه بر استفاده از پيشنهادهاي اين افراد، کار بازاريابي و تبليغات شان نيز به صورت رايگان انجام مي شود.
اگر شما نيز به فکر پيش نمايش محصول تان براي جامعه آماري هستيد، به نکات ذيل توجه داشته باشيد:
• به منظور اجراي طرح شما نياز به پايگاهي براي ثبت نام خواهيد داشت (در حالت ايده آل سايت رسمي برندتان).
• به منظور نمايش درخواست براي ثبت نام افراد در طرح پيش نمايش بايد در شبکه هاي اجتماعي مانند فيس بوک پست تان را توسعه دهيد. بودجه مناسبي براي اين کار کنار بگذاريد.
• فرآيند استفاده از محصول خود را تا جاي ممکن ساده کنيد. هرچه مخاطب راحت تر به محصول شما دست پيدا کند، فرآيند پيش نمايش سريع تر انجام خواهد شد.
کمپين ويژه مراسم را طراحي کنيد
همانطور که آماده ساماندهي مراسم اصلي مي شويد، تدارک کمپين ويژه اي براي برندتان را نيز در ذهن داشته باشيد. هدف اصلي از اين کار ارائه ساده و سريع اطلاعات به مخاطب است. همچنين بايد از سهولت ثبت سفارش خريد نيز اطمينان حاصل کنيد. يکي از تجربيات تلخ همه ما انتظار طولاني در سايت خريد محصولات است. شايد تا يک دهه پيش به دليل شرايط تکنولوژيک چنين اشتباهاتي چندان مهم تلقي نمي شد، اما اکنون مخاطب در کسري از ثانيه قيد برند ما را خواهد زد.
يکي از بهترين راهکارها براي شروع کمپين مراسم ارسال ايميل به کاربراني است که در بخش هاي قبلي با آنها ارتباط برقرار کرده ايد. در زمينه ارسال ايميل نخست بايد نهايت دقت را داشت. اين پيام بايد کاملاً حرفه اي و در عين حال صميمانه ارسال شود. به جاي صحبت هاي کليشه اي در متن ايميل خود از دعوت ويژه کاربر صحبت کنيد. همچنين ارائه تخفيف استثنايي به کاربران به دليل ارتباط طولاني با آنها نيز ايده جالبي خواهد بود.
به منظور افزايش جذابيت ايميل هاي برندمان بايد بر روي تخفيف ويژه و محدود تأکيد کنيم. به اين ترتيب حداقل براي استفاده از تخفيف ويژه نيز مخاطب ما سري به مراسم مان خواهد زد.
به عنوان نکته آخر اين بخش، پس از خريد محصول از سوي مخاطب نوع رابطه ما با آنها بايد تغيير کند. از اينجا به بعد طرف مقابل ما فقط مخاطب هدف نيست، بلکه مشتري برندمان نيز محسوب مي شود.
همه جا باشيد
نيازي به توضيح ندارد که هرچه بيشتر برند شما در معرض ديد مخاطب باشد، شانس شما براي جلب نظر بيشتر افزايش خواهد يافت. در اينجا من فهرستي از کارهايي که شما به منظور دستيابي به اين هدف مي توانيد انجام دهيد، گردآوري کرده ام. به نکات ذيل توجه کنيد:
• تبليغات کمپين خود را در تمام پلتفرم هاي موجود توسعه دهيد.
• برگزاري مسابقه يکي از ايده هاي بسيار جالب براي ترغيب هرچه بيشتر مخاطب به توجه و خريد محصول مان است.
• همکاري با افراد مهم و تأثير گذار را در نظر داشته باشيد. در حوزه بازاريابي الگوي تأثير گذاري نتيجه بخشي بسيار بالايي دارد.
• محصول خود را در اختيار وبلاگ نويس هاي مختلف نيز قرار دهيد. به طور معمول آنها پست هاي ويژه اي براي معرفي و نقد و بررسي هر محصول تهيه مي کنند.
• ايميل هاي حاوي درخواست براي فروش محصول تان به برندهاي معتبر نظير آمازون (يا هر کسب وکار مشابه محلي) ارسال کنيد.
• هرگز بازاريابي آفلاين را از ياد نبريد. در بسياري از کسب وکارها افراد هنوز هم تحت تأثير بازاريابي آفلاين نظير بيلبوردها يا تبليغات تلويزيوني هستند.
برنامه ريزي، برنامه ريزي و بازهم برنامه ريزي
باشه، قبول دارم که اين مورد بسيار واضح است. با اين حال چنين توصيه اي براي کسب وکارهاي کوچک تازگي دارد. بسياري از برندهاي تازه کار و کوچک پس از اجراي برنامه شان با خيالي راحت به سوي کارهاي ديگر مي روند. اگر به دنبال موفقيت پايدار و بلندمدت هستيد، سعي کنيد مانند اين دسته از برندها نباشيد.
يکي از نکات مهم به هنگام برنامه ريزي اصلاح آن در طول فرآيند اجراست. به اين ترتيب به موازات اجراي کمپين مان بايد نسبت به شناسايي نقاط ضعف و رفع فوري آنها اقدام کنيم. همچنين در مورد برنامه يکپارچه برندمان بايد هميشه اطلاعات مورد نياز براي ارزيابي انتقادي اش را فراهم کنيم. اين اطلاعات عمدتا شامل ميزان پسند هر بخش از سوي مخاطب مي شود.
به عنوان توصيه پاياني برنامه ريزي را هميشه جدي بگيريد. در حقيقت برندهاي شکست خورده به دليل عدم برنامه ريزي نابود نمي شوند، بلکه برنامه آنها با نياز کسب وکار و مشتريان شان ناهماهنگ است. بنابراين صرف برنامه ريزي پايان کار محسوب نمي شود. بايد هميشه نسبت به آپديت برنامه برندمان اقدام کنيم. فقط در اين صورت هميشه در برابر نياز مشتريان توانايي پاسخگويي خواهيم داشت.
مترجم: سوجان پاتل, علي آل علي
منبع: allbusiness - فرصت امروز

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` دايرکتوري "کارگزار روابط عمومي" ويرايش جديد منتشر مي شود
` دومين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري برگزار مي‌شود
` کميته ارائه پيشنهاد استاندارهاي اعطاي مجوز متخصصان روابط عمومي تشکيل شد
` اين ويژگي جديد واتساپ کاربران را مرخصي مي‌فرستد
` سرپرست دانشگاه فرهنگيان اصفهان: روابط عمومي مي‌توانند موجب خوش نامي سازمان شوند
` پيشنهاد ويژه معاون مطبوعاتي در ديدار با هيات رسانه‌اي تونس
` نشست هم‌انديشي مديران روابط عمومي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش
` رکورد فروش اينترنتي علي‌بابا شکسته شد: يک ميليارد دلار در يک ساعت
` کارشناسان پاسخ مي‌دهند: چگونه يک ايميل بي‌نقص بنويسيم؟
` تاکيد صالحي بر نقش مهم روابط‌عمومي‌ها در افزايش اعتماد اجتماعي



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

نظر شما