شناسهٔ خبر: 29346137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی:

جشنواره فیلم‌های کوتاه در دو سینمای هویزه و شهید اصغرزاده مشهد برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم‌های کوتاه در دو سینمای هویزه و شهید اصغرزاده مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضامحمدی ظهر امروز  در نشست خبری معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی خراسان رضوی اظهار داشت: انتخاب اعضای انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با تصویب امور انجمن هنرهای تجسمی و رسیدن به مرحله بارگذاری روی سایت با همکاری روابط عمومی صورت پذیرفت، این انجمن در حال ثبت نام افراد واجد شرایط فعالیت در هیئت مدیره است.
محمدی خاطرنشان کرد: متقاضیان شهرستان‌ها تا ٢٩ آذر و ساکنان مشهد تا ٣ آذرماه مهلت ثبت نام در این انتخابات را دارند و در نهایت پس از اتمام این مرحله، افراد دارای بیشترین رأی انتخاب می‌شوند، این انجمن از تمامی زیر مجموعه‌های خود نظیر گرافیک، نقاشی و مانند این موارد دعوت کرده و توسط این امر مشکلاتی از قبیل حضور کمتر برخی از رشته‌های مربوطه مرتفع شد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه خوشنویسان نیز ممتازان، افراد دارای آموزشگاه رسمی و اشخاصی که تاکنون سه مرتبه در نمایشگاه‌ها حضور یافتند، مجسمه سازهای دارای آثار و نظایر این افراد می‌توانند همراه با مدارک به سایت مراجعه و ثبت نام کنند.
محمدی تصریح کرد: برای نظم و انسجام در شهرستان‌ها، برگه‌های مهر زده به تعداد افراد به شهرستان‌ها ارسال می‌شود، افراد رأی دهنده باید دارای وکالت محضری باشند. اهداف و دورنمای این طرح کاملا واضح و مشخص است، ٩ نفر از مشهد انتخاب شده که هفت نفر از آنها اعضای اصلی انجمن می‌شوند، از هر شهرستان نیز پنج نفر به عنوان متولی انجمن هنرهای تجسمی انتخاب می‌شوند، این امور به عنوان نخستین انتخابات ساماندهی شده استانی یاد می‌شود.
وی گفت: یکی از امور برنامه‌ریزی شده راه‌اندازی کارخانه مد لباس بوده که به درخواست متقاضیان مربوط به این بخش در حال برگزاری است، درخواست آنها ارسال شده اما این امر پس از تعیین مسئولان انجمن هنرهای تجسمی آغاز می‌شود.

محمدی ادامه داد: انجمن هنرهای نمایشی، هنرهای جوان، موسیقی، خوشنویسان و نظایر این مجموعه‌ها فعالیت دارند، پس از انجام امور مذکور، قرار بر مستقل‌سازی انجمن‌های مختلف نظیر گرافیک، عکاسان و مانند آنها از زیر مجموعه انجمن همرهای تجسمی است.
محمدی گفت: در ارتباط با فیلم فجر هنوز دستوری از وزارتخانه ابلاغ نشده و هفته آینده نخستین جلسه دبیرخانه فیلم فجر به همراه سینماداران برگزار می‌شوند، این افراد می‌توانند فیلم فجر را از حالت اکران درآورده و تخصصی‌تر به موضوع بپردازند، جلسات نقد و بررسی باید برگزار و عدالت در این بخش رعایت شود.
وی ادامه داد: در مرحله نخست باید مشکلات را بررسی و پس از آن باید در راستای حل آنها برنامه‌ریزی کرد، همچنین جشنواره فیلم‌های کوتاه در دو سینمای هویزه و شهید اصغرزاده اکران می‌شود، همچنین جشنواره فیلم تسنیم به زودی برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین اقدامات انجمن، برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره فیلم عروسکی کودک و نوجوان رضوی است.
محمدی افزود: ١٢ دوره از این جشنواره در هرمزگان برگزار شده و با توجه به شرکت هفت گروه خراسانی از ١٢ تیم حاضر در این جشنواره، مسئولیت برگزاری این برنامه به خراسان رضوی واگذار شد. تاکنون 40 آموزشگاه موسیقی در خراسان رضوی راه اندازی شده و پرونده متقاضیان نیز در حال بررسی است، اجراهای آموزشگاه‌های استان با عنوان اجراهای صحنه‌ای، پژوهشی، آموزشی در هنرستان ادیب قاسم آباد برگزار می‌شود، مدارک متقاضیان در حال بازدید و بررسی است، به زودی مجوز آن ارائه شده و این امر نیز محقق می‌شود.
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما