شناسهٔ خبر: 29345776 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امباپه: پول های فوتبال به طور «ناعادلانه ای سرسام آور» است

تهران- ایرنا- «کیلین امباپه» ستاره جوان پاری سن ژرمن در مصاحبه ای جنجالی با شبکه RTS سوئیس، مبالغی را که در ورزش فوتبال جابجا می شود، به شکلی «ناعادلانه سرسام آور» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه RTS روز سه شنبه به نقل از امباپه نوشت: این ارقام برای کسی مثل من که از خانواده ای معمولی هستم، واقعا سرسام آور است و شکی وجود ندارد، اما بازار فوتبال اینگونه است و جهان فوتبال این طور پیش می رود و من هم قصد متحول کردن آن را ندارم. باید یاد بگیرید که به راه و رسم فوتبال احترام بگذارید و در عین حال به اصولتان پایبند بمانید.
امباپه در حالی این اظهارات را عنوان کرده است که کمتر از یک هفته پیش، نشریه اشپیگل آلمان به استناد تارنمای «فوتبال لیکس»، اسنادی را در خصوص «مجموعه درخواست های عجیب و غریب و غافلگیرکننده» مندرج در قرارداد انتقال ستاره 18 ساله فرانسوی از موناکو به پاری سن ژرمن، منتشر کرد.
از جمله مفاد و درخواست های مطرح شده در قرارداد امباپه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* غرامت مالی در صورت حذف پی اس جی از لیگ قهرمانان اروپا به دلیل تخلفات و مسائل مربوط به قوانین بازی جوانمردانه مالی؛
* بندی که در صورت کسب توپ طلا، او را به پردرآمدترین بازیکن این تیم تبدیل می کند؛
* ماهیانه 30 هزار یورو برای پوشش هزینه های شخصی؛
* استفاده از هواپیمای شخصی برای مدت 50 ساعت در سال.
امباپه به دنبال نمایش حیرت انگیز و درخشان در جام جهانی 2018 روسیه که به قهرمانی آبی ها برای دومین بار انجامید، به یکی از سرمایه هایی داغ و گرانقیمت دنیای فوتبال تبدیل شد؛ بطوری که در حال حاضر با ستاره هایی همچون «کریستیانو رونالدو»، «لیونل مسی» و «نیمار» هم تیم وی در پی اس جی مقایسه می شود.
این در حالی است که او در این مصاحبه اذعان داشت که هیچ تمایلی به کپی بودن ندارد.
وی در این باره تصریح کرد: درست مثل همه بزرگان فوتبال، هر بازیکنی می بایست داستان خاص خودش را روایت کند و کپی دیگری نباشد. فکر می کنم داشتن اعتماد به نفس موضوع طبیعی باشد، در عین حال من یک روی بچگانه دارم، کمی بچگی بد نیست. در فوتبال فشار زیادی روی شما قرار دارد و شوخی و سرخوشی و کمی خوشگذرانی می تواند کمی از سنگینی فشارها کم کند.
یکی از چهره های ماندگار قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018، «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور بود که از جایگاه اختصاصی رفتارهای سرشار از هیجان و خارج از کنترلی را در زمان اهدای جام به آبی ها از خود بروز داد.
علاوه بر این، تصاویری از شخص اول فرانسه در حال بوسیدن پیشانی امباپه پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی، منتشر شد.
مطابق روال، مکرون بازیکنان را به رسم خوشامدگویی به کاخ الیزه دعوت کرد و امباپه ضمن یادآوری این خاطره، زبان به تمجید از مکرون گشود.
وی در این باره اظهار داشت: او بسیار محترمانه و با روی باز از ما استقبال کرد و من در زمان ورود به کاخ الیزه به هیچ عنوان مضطرب نبودم، هیچوقت دستپاچه نشدم و نمی ترسم. زندگی رویایی دارم و زمانی که رویای شما محقق شود، هیچ هراسی نخواهید داشت.
ورزشی**3991**1584

نظر شما