شناسهٔ خبر: 29345482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

احتمال برکناری وزیر امنیت میهن آمریکا رسید!

بنابر گفته برخی مقامات سابق و فعلی کاخ‌سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به مشاوران خود اعلام کرده است تصمیم دارد «کرستن نیلسن» وزیر امنیت میهن این کشور را از سمت خود برکنار کند و به احتمال زیاد او طی هفته‌های آتی این وزارت‌خانه را ترک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

منابع آگاه از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای برکناری وزیر امنیت میهن این کشور خبر دادند.
بر اساس گفته این منابع آگاه، رئیس‌جمهور آمریکا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود با نیلسن برای بازدید از نیروهای نظامی این کشور در مرز تگزاس جنوبی را لغو کرد و آخر هفته به دستیاران خود گفت، می‌خواهد وزیر امنیت میهن را در اسرع وقت از سمت خود برکنار کند. ترامپ ماه‌ها است از عملکرد نامناسب نیلسن در موضوع مهاجران شاکی است و به نظر می‌رسد به دنبال جایگزینی برای اوست که ایده‌های سیاسی او را با چابکی بیشتری اجرا کند.

احتمالا اعلام خبر برکناری وزیر امنیت میهن آمریکا این هفته صورت بگیرد. بنابر اعلام برخی منابع، جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در تلاش بوده تا موضوع برکناری نیلسن را به تعویق بیندازد. موقعیت و آینده کلی دولت ترامپ نیز متزلزل است.

سخنگوی وزارت امنیت میهن آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر مفتخر به هدایت زنان و مردان در این وزارت‌خانه بوده و متعهد به اجرای دستورکارهای امنیتی رئیس جمهور به منظور حفاظت آمریکایی‌ها از تمامی تهدیدات است و همچنان به این کار ادامه خواهد داد.

طبق گفته همکاران نیلسن، او پیش از آنکه یکسال از وزارتش بگذرد مایل به ترک این وزارتخانه نبود، اما چندین ماه است که از شغل خود ناراضی است. رئیس‌جمهور آمریکا در طول جلسات کابینه او را مورد سرزنش قرار داده و وی را در مقابل دیگر مقامات کاخ سفید تحقیر کرده است و ماه‌ها پیش به او برچسب حامی بوش زد که به حضور او در دولت جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره دارد و به این طریق وفاداری او را زیر سوال ‌برد.

برکناری نیلسن از سمت وزارت امنیت میهن آمریکا این وزارت‌خانه را که با 240 هزار کارمند و 60 میلیارد دلار بودجه سومین وزارت‌خانه بزرگ این کشور است، بدون هدایت‌کننده رها می‌کند. مقام معاونت وزارت امنیت میهن آمریکا نیز از آوریل گذشته خالی مانده و کاخ سفید هنوز برای این مقام نامزدی را به کنگره معرفی نکرده است.

نیلسن از سال 2017 مقام وزارت امنیت میهن آمریکا را برعهده دارد.  / باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی

وزیر امنیت میهن آمریکا

ترامپ

کاخ سفید

نظر شما