شناسهٔ خبر: 29345425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دفاع «آنگ سان سوچی» از جنایات ارتش میانمار انتقاد نخست‌وزیر مالزی را برانگیخت

نخست‌وزیر مالزی، آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار را به دفاع از جنایات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا متهم کرد.

صاحب‌خبر -

ماهاتیر محمد: آنگ سان سو چی از آنچه که غیرقابل دفاع است، حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی امروز سه‌شنبه در اظهاراتی «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار  را به دفاع از جنایات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا متهم کرد.

ماهاتیر محمد در حاشیه سخنرانی در سنگاپور به چگونگی رویارویی دولت میانمار و شخص آنگ سان سوچی با اقلیت مسلمانان روهینگیا واکنش نشان داد و گفت: «به نظر می رسد سوچی در تلاش است تا از آنچه که غیرقابل دفاع است، حمایت کند. آنها [ارتش میانمار]در واقع این افراد [مسلمانان روهینگیا] را به قتل می‌رسانند و به کشتار جمعی آنها روی آورده‌اند.»

نخست‎‌وزیر مالزی پیش از این هشدار داده بود بی‌ثباتی آمریکا در روابط بین‌الملل و مخالفت با جهانی‌سازی، پیامدهای اقتصادی برای کوالالامپور به همراه خواهد داشت.

آنگ سان سوچی به دلیل امتناع از مخالفت با جنایت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین به شدت از سوی جامعه بین‌الملل و گروه‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان عفو بین‌الملل نیز روز گذشته اعلام کرد جایزه حقوق بشر را از وی پس می‌گیرد.

سازمان ملل متحد در ماه اوت سال جاری میلادی گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد ارتش میانمار کشتار هدفمند مسلمانان روهینگیا را آغاز کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، آنگ سان سوچی از قدرت خود برای جلوگیری از نسل‌کشی اقلیت روهینگیا در میانمار استفاده نمی‌کند.

اوت سال گذشته میلادی صدها هزار مسلمان روهینگیا که در ایالت راخین میانمار ساکن بودند در پی حملات وحشیانه ارتش این کشور به بنگلادش فرار کردند.

با وجود اینکه میانمار اعلام کرده آماده پذیرش مسلمانان روهینگیا است، ده‌ها نفر از آنها که قرار بود به این کشور بازگردانده شوند، در هفته جاری از اردوگاه‌های خود در بنگلادش گریخته‌اند.

بنگلادش و میانمار در ماه اکتبر سال جاری میلادی موافقت کردند که فرآیند بازگرداندن صدها هزار مسلمان روهینگیا به میانمار را آغاز کنند. این در حالی است که آژانس مهاجران سازمان ملل و گروه‌های حقوق‌بشری درباره امنیت و شرایط این اقلیت مسلمان در میانمار ابراز تردید کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما