شناسهٔ خبر: 29345167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واشنگتن پست خبر داد

ترامپ هفته جاری وزیر امنیت داخلی را برکنار می‌کند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با گذشت ۶ روز از برکناری «جف سشنز» از وزارت دادگستری آمریکا روزنامه «واشنگتن پست» از احتمال برکناری «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی این کشور طی همین هفته جاری خبر داده است.

بنا بر گزارش این روزنامه، پنج مقام کنونی و سابق کاخ سفید به واشنگتن پست گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای برکناری هر چه زودتر وزیر امنیت داخلی است.
آنطور که این مقام‌های آمریکایی خبر دادند، ترامپ طی همین هفته جاری  «کریستن نیلسن» را از وزارت امنیت داخلی برکنار می‌کند (شنبه و یکشنبه در آمریکا آخر هفته است).

طبق این گزارش، «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید به امید باقی ماندن کریستن در مقام وزارت امنیت داخلی، در حال مخالفت و مبارزه با دونالد ترامپ است.
کلی که قبل از ریاست بر کارکنان کاخ سفید مسئولیت وزارت امنیت داخلی آمریکا را برعهده داشت، «کریستن نیلسن» را به عنوان رئیس کارکنان این وزارتخانه برگزیده بود و بعد از انتقال آقای کلی به کاخ سفید، نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا شد.

آنطور که واشنگتن پست گزارش داده، ترامپ از زمان آغاز به کار نیلسن در مقام وزیر، بارها در محافل عمومی و خصوصی اظهاراتی علیه او و مواضعش مطرح کرده است.
طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا حتی در جریان نشست‌ها و جلسات کابینه با دیگر مقام‌های کاخ سفید نیلسن را مورد تمسخر قرار داده است.

در خبرها آمده بود که وزیر امنیت داخلی آمریکا هم به افراد معتمد و نزدیکان خود گفته است که او از منصب و وضعیت خود راضی نیست.در بخش دیگری از گزارش واشنگتن پست «برخی مشاوران وزیر امنیت داخلی» که نخواستند نامشان فاش شود، به این روزنامه درباره اختلاف‌ها بین رئیس‌جمهور و او توضیحاتی دادند.

به گفته آنها، به نظر می‌رسد ترامپ مسائل و ظرایف مربوط به امور مهاجرت را نمی‌داند و تلاش کریستن برای توضیح چالش‌های طرح‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور در امور مهاجرت سبب ایجاد تنش بین این دو شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما