شناسهٔ خبر: 29344971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری انتخابات انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی در آذرماه

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری انتخابات انجمن هنرهای تجسمی در آذرماه سال جاری خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست مطبوعاتی که با حضور اصحاب رسانه در مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد اظهارداشت: نخستین انتخابات استانی انجمن هنرهای تجسمی در خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان اعضای هیئت مدیره می تواند تا ٣٠ آبان ماه برای ثبت نام مراجعه کنند و افزود: علاقه مندان و هنرمندان حضور در این انجمن تا ٢٢ آذر ماه امسال برای نام نویسی فرصت دارند.

وی افزود: از همه گروههای هنرهای تجسمی برای شرکت در این انتخابات دعوت به عمل آمده و انتخابات روز ٢٩ آذر در شهرستانها و ٣٠ آذر ماه در مشهد برگزار می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: انجمن هنرهای تجسمی در مشهد دارای هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل خواهد بود. تعداد اعضای هر یک از نمایندگیهای انجمن در شهرستانها نیز پنج نفر است.

وی در ادامه اظهار کرد : اعضای هیئت مدیره  انجمن های هنرهای نمایشی، موسیقی، خوشنویسی و عکس انتخابی است و تنها انجمن سینمای جوان انتصابی است که توسط تهران معرفی می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک برنامه ای برای برگزاری اجرای صحنه ای در مشهد نداریم و تلاش می شود برگزاری این اجراها  در این شهر نظام مند شود.

محمدرضا محمدی تصریح کرد: به منظور ارائه مجوز برگزاری اجرای صحنه ای در مشهد به جهت برخی اعمال نظرها در خصوص حواشی و رعایت حرمت حریم رضوی، تعاملاتی در حال انجام است تا این مهم محقق شود و حواشی به حداقل رسیده و به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عمل به ظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی فراتر از مباحث سیاسی انجام می شود اما این وظایف در مشهد با رعایت حرمت حریم امام رضا(ع) مورد پیگیری است. تقاضاهای برگزاری اجراهای صحنه ای در شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز در دست بررسی است.

وی افزود: هم اینک ٤٠ آموزشگاه موسیقی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند و پرونده هایی نیز برای فعالیت در این حوزه در دست بررسی است. همچنین ٣٥ نگارخانه در خراسان رضوی وجود دارند که تعدادی دولتی و بخش عمده آنها خصوصی هستند.

محمدی به فعالیت ٣٣٠ آموزشگاه آزاد هنری در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: گردهمایی مدیران آموزشگاههای آزاد هنری استان برای بررسی چالش های موجود در فعالیت شان نیمه اول آذر ماه آتی در مشهد برگزار می شود.

وی در ادامه همچنین گفت: جشنواره فیلم فجر نظیر سالهای گذشته در مشهد همزمان با برخی استانهای کشور برگزار خواهد شد اما هنوز دستورالعملی در این خصوص ابلاغ نشده ولی هفته آینده نخستین نشست کارگروه سینماداران خراسان رضوی با هدف برگزاری بهتر این جشنواره تشکیل خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: جشنواره ملی نمایش عروسکی کودک و نوجوان رضوی نیز برای نخستین بار نیمه اول اسفند ماه آتی در مشهد برگزار می شود. ١٢ گروه برتر کارهای خود را در این جشنواره به نمایش می گذارند.

وی در خصوص سینمای اصغرزاده واقع در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) نیز گفت: به دنبال آن هستیم ظرف دو ماه آینده شاهد بهره برداری آن با معنای واقعی سینمایی در این مجتمع باشیم.

وی در ادامه به پردیس های سینمایی نیز اشاره و بیان کرد: روند ساخت و ساز سینماها در برجهای تجاری باید سازمان یافته باشد لذا یک گروه کارشناسی کاری پژوهشی را آغاز کرده اند تا پردیس های سینمایی متناسب با جمیعت و پراکندگی جمعیت ایجاد شوند.

محمدی گفت: هم اینک در خیلی از شهرستان های خراسان رضوی سینما وجود ندارد که با پنج سینمای سیار پوشش داده می شوند لذا باید به سمت سینماسازی در شهرستانها رفت.
منبع:
ارشاد اسلامی خراسان رضوی

  پایان پیام/

نظر شما