شناسهٔ خبر: 29343166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی؛

مجوز کنسرت در مشهد باید با احترام به دغدغه دستگاه های صاحب نظر صادر شود

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وظایف خود را فراتر از مباحث سیاسی انجام می دهیم اما این وظایف در مشهد باید با رعایت حرمت حریم رضوی مورد پیگیری قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد؛ محمد رضا محمدی امروز (22 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 40 آموزشگاه موسیقی در سطح استان فعالند و پرونده هایی نیز در خصوص همین آموزشگاه ها و فعالیت در این حوزه در دست برسی است همچنین در حال حاضر 35 نگارخانه دولتی و خصوصی در خراسان رضوی وجود دارند که برخی از آن ها تعطیل شده است.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: 330 آموزشگاه آزاد هنری در خراسان رضوی فعالیت می کنند که گردهمایی مدیران آموزشگاه های آزاد استان برای برسی مشکلات و یا چالش های پیش رو نیمه اول آذر ماه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که جشنواره ملی نمایش عروسکی کودک و نوجوان رضوی برای نخستین بار نیمه اول اسفند در مشهدالرضا برگزار می شود و 12 گروه در این جشنواره کارهای خود را به نمایش می گذارند افزود: به دنبال این هستیم تا سینما اصغر زاده واقع در مجتمع امام رضای پارک ملت تا 2 ماه آینده به استاندارد های لازم برسد و ما شاهد سینمایی به معنای وافعی در این مجتمع باشیم.

 

محمدی با بیان این که جشنواره فیلم هم چون سال های قبل در مشهد برگزار خواهد شد افزود: هنوز دستورالعمل خاصی در این رابطه ابلاغ نشده ولی هفته آینده نخستین نشست کارگروه سینماداران خراسان رضوی تشکیل خواهد شد؛ هم چنین درخواستهایی از سوی خوانندگان مختلف برای برگزاری کنسرت وجود دارد که  می خواهیم مجوزهای آن ها با رعایت احترام به دغدغه های همه دستگاههای صاحبنظر در این حوزه صادر شود تا بتوان از این مجوز صادره حمایت کرد و پشت آن ایستاد.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف خود را فراتر از مباحث سیاسی انجام می دهد اما این وظایف در مشهد باید با رعایت حرمت حریم رضوی مورد پیگیری قرار بگیرد ادامه داد: تمامی تقاضا های مردم را برای برگزاری کنسرت در شهرستان های خراسان رضوی برسی خواهیم کرد .

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که اولین انتخابات استانی انجمن هنرهای تجسمی در استان ما برگزار می شود و علاقه مندان و هنرمندان می توانند تا 22 آذر برای نام نویسی و نامزدی اقدام کنند گفت : از همه گروه های هنرهای تجسمی برای شرکت در این انتخابات دعوت شده است این انتخابات 29 آذر در شهرستان ها و 30 آذر ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

محمدی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای تجسمی در مشهد دارای هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل هستند ادامه داد:روند ساخت و ساز سینماها در برجهای تجاری باید سازمان یافته باشد و متنساب با نیاز هر یک از شهرهای استان، بنابراین یک گروه کارشناسی کار پژوهشی خود را آغاز کرده اند تا پردیسهای سینمایی ساخته شوند.

 

وی در رابطه با این که  در خیلی از شهرستانهای خراسان رضوی سینما وجود ندارد و با پنج سینمای سیار پوشش داده می شوند افزود: باید به سمت سینماسازی در شهرستانه های خراسان رضوی رفت.

 

نظر شما