شناسهٔ خبر: 29340164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی: تا آخرین بازسازی در کنار زلزله‌زدگان کرمانشاه هستیم

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در زمین‌لرزه کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب و آسیب دیدند گفت: تا آخرین باسازی واحدهای مسکونی ر کنار زلزله‌زدگان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، علیرضا تابش در نشست خبری تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه اظهار کرد: 100 هزار واحد مسکونی آسیب دیده داشتیم که حدود 62 هزار واحد تعمیری  و حدود 38 هزار واحد هم احداثی بود که تعمیری ها تمام شده است. 

وی اضافه کرد: در بخش احداثی، 9 هزار واحد شهری و 25 هزار واحد نیز روستایی است که واحدهای روستایی تقریبا بالای 90 درصد و شهری ها 67 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی افزود: کار ما بر اساس مدیریت مردم بوده که طبق آخرین دستورالعمل های سازمان های جهانی است. در طراحی کنار مردم نشستیم گفتیم چطور نقشه می خواهید و آنها گفته اند و ما نقشه را طراحی کردیم و پولش را دادیم.

تابش ادامه داد: در بحث ساخت، پیمانکار معرفی کردیم یا از مردم خواستیم خودشان پیمانکار معرفی کنند و ما پولش را دادیم. مدیریت هزینه را کلاً به اختیار فرد گذاشتیم؛ یعنی پول را به حساب هایشان ریخیتم و فرد می توانست مرحله به مرحله با دستور ما پول بردارد و هزینه کند.

این مقام مسئول افزود: یک تشکر فراوان باید از مردم به خاطر مشارکت و همراهی شان بکنیم زیرا خودشان بازسازی را انجام دادند. اگر مسئولین کشور بی تفاوت بودند امروز باید می گفتیم کاری انجام نشده اما مسئولین ملی و استانی سنگ تمام گذاشتند. از عنایت رهبر معظم انقلاب که از روز اول گفتند دغدغه من وضعیت مردم است، قدردانی می کنم زیرا خیلی کارساز بود و از حضور به موقع رئیس جمهور و مصوبات به موقع تشکر می کنم.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی گفت: اگر کمبودی هست متوجه ماست و اگر گلایه ای هم هست، یک بخشی طبیعی و یک بخشی بزرگ نمایی است. باید توجه داشت که هزینه سه هزار میلیارد تومانی در یک سرزمین محدود در قالب 100 هزار پروژه کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: منت سر مردم نمی گذاریم و منت هم می کشیم و تا باسازی آخرین واحدها در کنار مردم هستیم. ما آخرین نفری هستیم که از منطقه بیرون می آییم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما