شناسهٔ خبر: 29338270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یوسف الشاهد اعتماد تونسی‌ها را جلب کرد

ایسنا نوشت: پارلمان تونس به ترمیم کابینه این کشور و ۱۳ وزیر جدید پیشنهادی نخست وزیر رای اعتماد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، پارلمان تونس شامگاه دوشنبه به رغم مخالفت و انتقاد رئیس جمهور، به ۱۳ وزیر پیشنهادی یوسف الشاهد، نخست وزیر این کشور رای اعتماد داد.

در همین راستا، یوسف الشاهد در جلسه رای اعتماد پارلمان گفت: هدف ما از ترمیم کابینه تحقق رشد اقتصادی، مقابله با بیکاری و تورم است، ما همچنین به دنبال افزایش شاخص‌های رشد و سرمایه گذاری، افزایش فرصت شغلی و کاهش کسری بودجه هستیم.

وی افزود: دولتش طی دو سال گذشته با "حملات سیاسی کورکورانه" و "جنجال" روبرو بوده که آتش حملات دوستان بسیار قوی‌تر از مخالفان بوده است و همین مساله در کار دولت اخلال ایجاد کرد و به همین دلیل، کابینه را ترمیم کردم.

این درحالی است که سخنگوی ریاست جمهوری تونس پیشتر اعلام کرده بود که الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری این کشور با روشی که یوسف الشاهد  برای ایجاد تغییرات در کابینه در پیش گرفته است، موافق نیست.

نخست‌وزیر تونس هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کرد

همچنین نخست وزیر تونس نسبت به اتهامات مطرح شده از طرف برخی از نمایندگان پارلمان این کشور مبنی بر روابط گسترده دولت وی با رژیم صهیونیستی و حرکت در جهت عادی سازی روابط، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس در جلسه رای اعتماد پارلمان این کشور به وزرای جدید کابینه خود اتهامات وارده از سوی نمایندگان پارلمان علیه دولتش مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

الشاهد اظهار کرد: حرف‌ و حدیث‌های زیادی را درباره عادی سازی روابط با اسرائیل شنیده‌ام و امروز می‌خواهم که برای همه مشخص کنم که موضع ما حمایت از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق قانونی خود و حق آنها برای تشکیل یک کشور مستقل است و این موضع، موضع ثابت تونس در طول تاریخ است.

وی افزود: حرف و حدیث‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل اتهامی بی‌پایه و اساس است.

نخست‌وزیر تونس در ادامه تاکید کرد: رونی الطرابلسی (که به عنوان وزیر گردشگری تونس تعیین شده) مانند اشخاص دیگر یک شهروند تونسی است و حقوق سیاسی مربوط به خود را دارد.

اقدام نخست وزیر تونس برای انتخاب الطرابلسی به عنوان وزیر گردشگری که یک تاجر یهودی است حرف و حدیث‌های زیادی را در تونس به دنبال داشته است.

52310

نظر شما