شناسهٔ خبر: 29338115 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش مهارت‌محور و پژوهش‌محور در مدارس مورد توجه باشد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر آموزش مهارت‌محور و پژوهش‌محور، گفت: لازم است با توجه به جهان‌بینی و گسترش افق دینی دانش‌آموزان تمام ابعاد شخصیتی آنان را رشد دهیم و رفتار منفی دانش‌آموزان را به مثبت و رفتار مثبت را به رفتار خلاقانه تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

ل

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دوشنبه، 20 آبان در کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان شاهد استان لرستان با اشاره به اهمیت و رسالت آموزش و پرورش و نقش بی‌بدیل آن در تعلیم و تربیت، گفت: کار معلم کاری بسیار ارزشمند و رسالتش همچون رسالت انبیاست چراکه معلم ادامه‌دهنده راه انبیا و اوصیای الهی است و رسالت خطیر انسان‌سازی را برعهده دارد و به‌نوعی سعادت و شقاوت جامعه به کار معلم مربوط می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت این کارگاه، افزود: در حقیقت کار اصلی، درون مدرسه انجام می‌پذیرد و در هر کشوری که به مدرسه بها داده شود و جایگاه تعلیم و تربیت به‌درستی شناخته شود، با سرمایه‌گذاری مناسب در آموزش و پرورش می‌تواند جایگاه موفقی را کسب نماید .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت مدارس شاهد خطاب به مدیران و کارشناسان و عوامل اجرایی مدارس شاهد، گفت: خدمت در مدارس شاهد یک خدمت خاص و ویژه است که رسالت آن بر دوش شماست و لازم است فرزندان شاهد و ایثارگر به‌عنوان امانت‌هایی در دست ما علاوه‌ بر تعلیم و تربیت صحیح ضمن آشنایی و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، آرمان‌های شهدا را در جامعه ترویج کنیم.
وی تصریح کرد: قطعاً وفادارترین افراد جامعه، فرزندان شهدا و ایثارگران هستند و باید تلاش کنیم و در زمینه ارتقای این مدارس از هیچ تلاشی فروگذار نشود.
زینی‌وندمقدم در ادامه به سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان شاهد اشاره کرد و گفت: موضوع سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان شاهد موضوع خاصی است که لازم است شناخت کاملی در این زمینه حاصل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر آموزش مهارت‌محور و پژوهش‌محور، افزود: لازم است با توجه به جهان‌بینی و گسترش افق دینی دانش‌آموزان تمام ابعاد شخصیتی آنان را رشد دهیم و رفتار منفی دانش‌آموزان را به مثبت و رفتار مثبت را به رفتار خلاقانه تبدیل کنیم.

انتهای پیام

نظر شما