شناسهٔ خبر: 29338098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چاووش‌اوغلو: وزیر خارجه فرانسه پا را از حدش فراتر گذاشت

ایسنا نوشت: وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی‌اش مبنی بر "سوء استفاده اردوغان از پرونده جمال خاشقچی" گفت: وزیر خارجه فرانسه پا را فراتر از حد خود گذاشته است. او باید بداند که به عنوان وزیر خارجه چگونه صحبت کند.

صاحب‌خبر -

ژان- ایو لودریان روز دوشنبه اعلام کرد، فرانسه نوارهای ضبط شده (زمان قتل خاشقچی) را دریافت نکرده و اردوغان در پرونده قتل خاشقجی بازی سیاسی به راه انداخته است.

خبرگزاری آناتولی نوشت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در ادامه اظهاراتش وزیر خارجه فرانسه را به بیان نکردن حقایق متهم کرد.

او گفت: من می‌دانم که سرویس اطلاعاتی ما همه اطلاعات از جمله نوارها و نسخه‌های رونوشت را به اطلاعات فرانسه بنا بر درخواست آنها در 24 اکتبر تحویل داده است.

وی ادامه داد: ترکیه شواهدی را درباره قتل خاشقچی به برخی از کشورها داده است.

 وزیر خارجه ترکیه اتهامات لودریان علیه اردوغان را بی ادبانه اعلام کرد.

چاووش اوغلو افزود: مقامات فرانسه به زودی قتل خاشقچی را انکار خواهند کرد، قتلی که حتی خود عربستان سعودی آن را قبول کرده است. اما ما پرونده خاشقچی را تا انتها دنبال خواهیم کرد. ما با همه کس در سطح بین‌المللی همکاری کرده و می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه افزود: در حالیکه تمام دنیا از موضع ترکیه استقبال می‌کنند، اتهامات وزیر خارجه فرانسه و بی ادبی وی شدیدا گیج کننده و تعجب آور است. چه کسی در پشت پرده آن قرار دارد؟ آنها تلاش می‌کنند بر سر این پرونده قتل سرپوش بگذارند؟

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که دراین‌باره باید توافق‌های فرانسه- عربستان سعودی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما