شناسهٔ خبر: 29338037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شب گذشته و طی آئینی رسمی/

دومین همایش سواد رسانه ای به کار خود پایان داد/«جشن دلتنگی» بهترین فیلم در حوزه آموزش سواد رسانه ای شناخته شد

دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی که با محوریت موضوع «خانواده» از ۱۹ آبان ماه در سالن همایش های وزارت ارشاد آغاز به کار کرده بود ، عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان، دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی با محورهایی چون «سواد رسانه ای و اطلاعاتی، خانواده و توانمندسازی»، «سواد رسانه ای و اطلاعاتی، خانواده و سبک زندگی»، «سواد رسانه ای و اطلاعاتی، خانواده و آموزش» و «سواد رسانه ای و اطلاعاتی، خانواده، دین و اخلاق» شب گذشته به کار خود پایان داد.

 

بنابراین گزارش در آیین پایانی این همایش مقاله های برتر و  پنج فیلم برگزیده جشنواره فجر سال گذشته با موضوع سواد رسانه ای  معرفی شدند. هیات داوران این همایش پس از قرائت بیانیه، فیلم های «خجالت نکش»، «اتاق تاریک»، «به وقت شام»، «جشن دلتنگی» و «لاتاری» را شایسته تقدیر دانستند و از این بین «جشن دلتنگی» به تهیه کنندگی علی قائم مقامی و کارگردانی پوریا آذربایجانی را به عنوان فیلم منتخب معرفی کردند.

 

همچنین محمد صادق افراسیابی ، دبیرکل دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی  در سخنانی در این آئین گفت: از ابتدای سالجاری سه کارگاه در حوزه سواد رسانه ای و کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال برگزار  کردیم. سواد رسانه ای در واقع  پنج لایه دارد ، آموزش این نوع سواد در مقطع ابتدایی بسیار مهم است ، چون عادت واره های مصرف در این دوره شکل می گیرد.

 

وی با بیان اینکه تفکر انتقادی و قدرت «نه» گفتن از جمله آموزش های این سنین است ، افزود: این مباحث مهم است، چون اخلاق کاربردی را پرورش می دهد. در این بخش توجه ویژه ای باید به انجمن اولیا و مربیان لازم باشد، چون در تربیت کودک باید همسویی وجود داشته باشد، در واقع آموزش کودک بدون آموزش والدین موثر نیست.

 

افراسیابی در ادامه تاکید کرد: دانش آموزان دوران متوسطه باید قدرت تجزیه و تحلیل و اقناع را داشته باشد تا پس از تولید محتوای سالم و ایمن در بالاترین نقطه سواد رسانه ای قرار بگیرد. امروز نیاز به مخاطب شناسی و مخاطب سنجی داریم. تربیت یک نسل مسئول مسئله امروز ماست که این مهم به دست معلمان تحقق پذیر است.

 

گفتنی است  در دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی ، کارگاه های مرتبط و نشست هایی با محوریت تجربه نگاری در حوزه سواد رسانه ای برگزار شد و حدود 60 مقاله در پنل های تخصصی مختلف ارائه شد.

 

 

نظر شما