شناسهٔ خبر: 29338021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله عراقی گفت:

توسعه فرهنگ وقف مقابله با فقر و محرومیت است؛ گذشت مالی بعد تربیتی در جامعه دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از فرهنگ وقف به عنوان یک سنت پسندیده که بعد تربیتی در جامعه دارد یاد کرد و گفت: توسعه فرهنگ وقف مقابله با فقر و محرومیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله محمود محمدی عراقی» در همایش یاوران وقف که صبح سه شنبه (۲۲ آبان) در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد با تبریک ایام ربیع الاول و هفته وحدت گفت: سنت الهی و مردمی وقف به برکت نظام جمهوری و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره)  گسترش پیدا کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همایش یاوران وقف ، فرصت تجلیل از واقفان و نیکوکاران خیراندیشی است، که برای خدمت به مردم و سطح فرهنگی جامعه و از مال شان گذشته اند.

 

وی با معرفی « کتاب الوقف» مطرح کرد: کتاب الوقف به واقع آثار تربیتی  اخلاقی و معنوی در خصوص توسعه فرهنگ دارد که امام خمینی (ره) که ایشان در دوران تبعید در شهر بورسا واقع در ترکیه این کتاب را نوشته اند.

 

به گفته آیت الله عراقی، وقف بعد عبادی دارد که این به معنای گذشت مالی و انسانی است؛ مانند حج و جهاد، بعد تربیتی و اخلاقی و معنوی دارد و امروز جامعه بشریت به این موضوع نیازمند است.

 

بشریت امروز نیازمند گذشت مالی و باور به فرهنگ وقف دارد

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از آیات قرآن کریم عنوان کرد: در آیات قرآن ذکر شده است که « شما و فرزندان شما دو عامل مهم خوشبختی و ظاهری در این دنیا هستند» همه ما برای این نعمات باید شکر به جای آوریم و وقف یک فرصت برای شکر این نعمت است.

 

آیت الله عراقی توضیح داد: جامعه ما بیش از هر زمانی به گذشت مالی نیازمند است و برای تبیین این باور مهم باید از منظر تربیتی همت کرد.

 

وی با بیان این مهم که توجه انسان را به این نعمت ها را گوشزد و وظیفه انسانی و دینی ایجاب می کند که شاکر باشیم، تصریح کرد: کفران نعمت مسئله ای است که بشریت امروز را دچار فشارها و بیماری ها می کند و برای شکر نعمت باید بخشید و گذشت مالی داشت.

 

وی با بیان این مهم که آموزه های دینی همچون صله رحم عمر را زیاد می کند و تقوا ترک گناه است، افزود: ایمان و تقوا اگر در جامعه وجود داشته باشد، شاهد برکات بسیاری از زمین و آسمان خواهیم بود.

 

 

نظر شما