شناسهٔ خبر: 29337993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ضرورت تعامل وزرا با مردم/

حسینی‌کیا: گزارش وزرا به مردم موجب احیای اعتماد به نظام می‌شود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌ها به جامعه نیاز و ضرورت است، با این کار هم فضای امیدواری در جامعه به وجود می‌آورد و هم خود به خود موجب احیای اعتماد جامعه به نظام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره تعامل بیشتر وزرا با مردم چه میزان می‌تواند منجر به تلطیف فضای جامعه شود؟ گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری همواره به مسئولان تاکید دارند، گزارش دادن و در حقیقت اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده توسط دستگاه‌ها به مردم است تا هم مردم از کارهای انجام شده مطلع شوند و هم بستر نقادی عملکرد دستگاهای مسئول به وجود بیاید، این مسئله خود به خود موجب شفافیت می شود و مردم خادمان‌شان را بهتر می‌شناسند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در گزارش دهی وزرا و مسئولان دستگاه‌هاست که ظرفیت ها و توانمندی‌های هر دستگاه برای مردم مشخص می شود و بستر خروج از کمبود و کاستی‌ها به وجود می‌آید. تاثیر دیگر گزارش دهی وزرا و دستگاه‌ها به مردم ایجاد رقابت بین دستگاه‌ها برای گزارش عملکردشان به جامعه است، این مسئله موجب خواهد شد مردم بینند مسئولان‌شان پای کار هستند.

وی ادامه داد: قطعا در گزارش دادن وزرا و مسئولان است که مردم از خدمات نظام مطلع می شوند البته بازخورد گزارش مسئولان به دستگاه مربوطه بر می گردد و انگیزه خدمت در دستگاه‌های مربوطه نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظر شما