شناسهٔ خبر: 29337950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اعتراف بی‌سابقه اسرائیل درباره مقاومت

حملات گسترده حماس به سرزمین های اشغالی و آتش متقابل صهیونیست ها به غزه واکنش جهانی را در پی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته ترور دو تن از فرماندهان ارشد شاخه نظامی حماس، آتش جنگ در غزه را شعله ور کرد که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی، 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته نورالدین برکه یکی از فرماندهان گردانهای عزالدین قسام را در خان یونس ترور کردند. یک نیروی ویژه اسرائیل با پوشیدن لباس زنانه موفق به نفوذ در خان یونس و انجام این عملیات ترور شد. پس از آن نیز لیبرمن اعلام کرد در این عملیات یکی از مهمترین افسر اطلاعاتی خود را از دست داده اند که به دست نیروهای مقاومت کشته شده است. (اینجا)

سایت "عرب ۴۸" فلسطین گزارش داد، پس از انتشار بیانیه‌ای از طرف گردان‌های القسام و تایید ورود ناموفق یگانی ویژه از سربازان اسرائیلی به خان یونس با هدف ترور یکی از رهبران این گردان‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی فورا قصد نیروهایش برای اجرای هرگونه عملیات ترور یا آدم‌ربایی را تکذیب کرد.

سایت عبری زبان "والا" گزارش داد، سربازان اسرائیلی از دیوار امنیتی عبور کرده و برای اجرای عملیاتی اطلاعاتی جهت جمع‌آوری اطلاعات، خود را به عمق نوار غزه در خان یونس رساندند. پس از آنکه این عملیات محرمانه لو رفت، ماموریت به اتفاقی بسیار پیچیده تبدیل شد که در نهایت بر خلاف آنچه برنامه‌ریزی شده بود، یک افسر عالی رتبه اسرائیلی کشته شد، همچنین هفت فلسطینی از جمله رهبرانی از جنبش حماس کشته شدند.(اینجا)

این در حالی بود که نتانیاهو سفر خود را در پاریس نیمه کاره گذاشت و به فلسطین اشغالی بازگشت وی درباره این عملیات گفت که ما قصد داشتیم برکه فرمانده حماس را بازداشت کنیم اما او کشته شد!(اینجا)

همچنین این حمله واکنش های بسیاری از سوی مقامات فلسطینی و صهیونیستی به همراه داشت. (اینجا)

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز این حمله را محکوم کرد و گفت: سریال ترور و جنایت و تجاوز رژیم  اشغالگر قدس با حمایت و تشویق دولت آمریکا و سکوت و همراهی برخی از کشورهای منطقه همچنان ادامه دارد. همچنین بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی کشورمان خواستار مداخله فوری مجامع بین المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شد.(اینجا)

در آخرین خبرها از غزه سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرده است  که در صورت تداوم تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت پاسخی کوبنده تر به این تجاوزات خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، «ابوعبیده» سخنگوی گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در توئیتی تاکید کرد که اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت فلسطین در حال رایزنی برای گسترش دامنه عملیات خود علیه اهداف و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی است و در صورت تداوم تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوارغزه، مقاومت پاسخی کوبنده تر به این تجاوزات خواهد داد.

وی تهدید کرد که منطقه عسقلان در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ اولین نقطه مورد حمله نیروهای مقاومت فلسطین خواهد بود.

همچنین در حالی حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی ادامه دارد که جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی غزه را هدف قرار می دهند.

گروه های مقاومت فلسطین اعلام کردند که منطقه اشغالی «المجدل» را با ضربات موشکی هدف قرار دادند.

این گروه ها اعلام کردند که حملات موشکی مذکور در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی غزه صورت گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که تاکنون ۴ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

همچنین آژیرهای خطر در شهرک های اطراف غزه به صدا درآمده و چند موشک نیز به ساختمان «شورای شهرک اشکول» اصابت کرد.

این در حالی است ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز اعلام کرد که ساختمان اطلاعات نظامی جنبش حماس را که در یک منطقه مسکونی و در نزدیکی یک مدرسه قرار گرفته هدف قرار داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین هتل «الأمل» واقع در غرب شهر غزه را به صورت کامل منهدم کردند.

آژیر خطر به صدا در آمد

در پی بروز تنش و تشدید درگیری مقامات بلند پایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شده اند و اقدامات خشونت بار تل آویو را محکوم کردند که برخی از واکنش ها را از نظر می گذرانید:

در شرایطی که جامعه بین‌المللی خواهان پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه است، واشنگتن حمایت خود را از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه توییت کرد: ما از اسرائیل برای دفاع از خود در برابر این حملات حمایت می‌کنیم، این خشونت مانع از هرگونه کمکی واقعی به ساکنان غزه است.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند وزارت امور خارجه آمریکا بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره جنگ افروزی جدید صهیونیست ها گفت: حوادث جاری در نوار غزه بسیار نگران کننده است و جنگ جدید در این منطقه فاجعه به بار خواهد آورد.

در همین‌ راستا، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، گفت: گوترش از نزدیک تحولات امنیتی غزه را دنبال و همه طرفین را به رعایت نهایت خویشتنداری دعوت می‌کند. «نیکلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل نیز از نزدیک با مصر و همه طرفین درگیر برای برقراری آرامش همکاری می‌کند.

وزارت امورخارجه روسیه دوشنبه شب در بیانیه ای ، عملیات نظامی یکشنبه شب رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تحریک آمیز خواند و تل آویو را مسئول ناآرامی های اخیر در منطقه دانست.
دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: این امر به دلیل یورش نیروهای ویژه اسرائیلی به خاک فلسطین صورت گرفت، اقدامی که موجب شلیک 17 موشک از نوار غزه به اسرائیل و سبب شد که 40 نقطه در غزه، بمباران هوایی شود.

«جمانه غنیمات» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن در واکنش به جنگ افروزی جدید رژیم غاصب صهیونیست، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.
وی همچنین گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه، راه حل سیاسی و بازگشت فلسطینی ها و اسرائیل به پای میز مذاکره است.

نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح برای خاورمیانه نیز همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرده و درباره برخی تلاش‌ها برای ممانعت از بالا گرفتن تنش‌ها و وخامت اوضاع صحبت کرد.

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تشدید خشونت‌ها در غزه را هشدار دهنده خواند و گفت: "شلیک بی‌هدف موشک و دیگر اقدامات نظیر هدف قرار دادن غیر نظامیان غیر قابل قبول است و اقدامات خشونت بار باید فورا متوقف شد.او از دو طرف خواست به اقدامات تحریک آمیز خود پایان دهند.


شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد حزب الله لبنان در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ نیروهای مقاومت به آن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تجاوزگری های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عملیات قتل و کشتار فجیعی را که اشغالگران در پیش گرفته اند محکوم می کنیم و هوشیاری و ایستادگی نیروهای مقاومت و مقابله آنان با تجاوزات دشمن در خان یونس و پاسخ موشکی شامگاه دوشنبه آنان به حملات هوایی جنگنده های دشمن را می ستاییم. مقاومت درسی به دشمن داد که باعث خواهد شد پیش از هرگونه حمله ای به عواقب آن بیشتر فکر کند.
حزب الله همچنین از امت عربی و اسلامی خواست صادقانه و شجاعانه در کنار ملت و مقاومت فلسطین بایستند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد: دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ایمان راسخ خود را در حتمی بودن پیروزی مستضعفان و در صدر آنها ملت هوشیار و مقاوم فلسطین ابراز می کنیم.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفتگو با این شبکه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ نیروهای مقاومت فلسطین به آن گفت: موضع ملت یمن در حمایت از مسئله فلسطین ناشی از رویکرد ما در مخالفت با دشمن امت و یاری رساندن به ملت مظلوم است. موضع حمایتی از ملت فلسطین یکی از اصول اساسی قوانین و منشورهای بین المللی است.
الحوثی تصریح کرد: اتحادیه عرب باید موضع قاطعی علیه تجاوزگری های دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه اتخاذ کند. از کسانی که ما را در یمن هدف قرار می دهند می خواهیم در محاسبات خود تجدیدنظر کنند و به جای هدف قرار دادن ما، از ملت فلسطین حمایت کنند.
وی افزود: افتخار می کنیم هنگامی که مشاهده می کنیم فلسطینی ها پیشاپیش همه از مقدسات امت اسلامی دفاع می کنند. معتقدیم فلسطینیان از توانایی کافی برای مقابله با دشمن متجاوز برخوردارند و همه باید از آنان حمایت کنند. اقدامات متحد و یکپارچه ملت فلسطین حامل پیامی است که جهان، باید آن را بشنود.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله عراق در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: تحولات اخیر نوار غزه و حملات هوایی رژیم صهیونیستی، بیانگر اقدامات وحشیانه این رژیم در منطقه است و ما با افتخار در کنار مقاومت فلسطین که دستاوردهای بزرگی برای کل محور مقاومت کسب کرده است می ایستیم.


 آژیر خطر منطقه صهیونیستی «عین جدی» در بحر المیت و در مرز اردن برای نخستین بار به صدا در آمد تا نشان از تقویت برد راکت های گروه های مقاومت به 96 کیلومتری داخل خاک سرزمین های اشغالی داشته باشد.

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعتراف کرد: امروز 300 راکت از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است.
این در حالی است که در آماری دیگر، مقام های صهیونیست ها با اذعان به ناکارآمدی گنبد آهنین اعلام کردند که این سامانه تنها موفق به رهگیری 60 فروند از مجموع 300 راکت شده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رایزنی هایی با کشورهای منطقه ای و جهانی برای توقف تجاوز آشکار رژیم تل آویو علیه ساکنان نوار غزه انجام داد.
عباس با محکوم خواندن حملات گسترده صهیونیست ها، از جامعه جهانی خواست که برای توقف و جلوگیری از ورود منطقه به ویرانی و بی ثباتی بیشتر، هرچه زودتر وارد عمل شوند.


جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی که ناقض کامل قوانین بین المللی است، ساختمان شبکه تلویزیونی «الاقصی» را در غزه هدف قرار دادند که در جریان آن ساختمان تخریب و به ساختمان های مجاور، خسارت زیادی وارد آمد.


 اتاق مشترک گروه های فلسطینی مسئولیت حمله به نظامیان صهیونیست را که در جریان آن 19تن زخمی شدند، پذیرفت و در اطلاعیه ای اعلام کرد: رزمندگان ما ساعت 16و 32دقیقه دوشنبه، خودروی حامل نظامیان اشغالگر را در منطقه 'احراش مفلاسیم' در شرق 'جبالیا' با موشک های کورنیت هدف قرار دادیم.


جنبش حماس همچنین در بیانیه ای نسبت به بمباران ساختمان شبکه الاقصی اعلام کرد: این اقدام صهیونیست مستلزم آن است که سازمان های حقوقی بین المللی، روزنامه نگاری و رسانه ای، این عمل شنیع خصمانه را محکوم کنند.
جنبش حماس افزود: این گونه اقدامات مانع از آن نخواهد شد که آزادی خواهان دست از رسالت رسانه ای و انسانی خود در رسوایی اقدامات جنایت آمیز اسرائیل علیه ملت فلسطین بردارند.


کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش برای پاسخ به آن چه موشک های گروه های فلسطینی اعلام شده است، چراغ سبز نشان داد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که 70 نقطه از نوار غزه را به کمک تانک ها و جنگنده ها بمباران کردیم و نوار غزه را به ویرانی گسترده در ساعات آینده تهدید کرد.


جنبش جهاد اسلامی فلسطین: حمله به ساختمان شبکه های تلویزیونی و منازل فلسطینی ها منجر به آن می شود که دایره پاسخ گروه های مقاومت به تجاوز اسرائیل گسترده تر شود.

رژیم صهیونیستی ساختمان امنیت و اطلاعات فلسطین در شهر غزه را هدف قرار داد که در جریان آن این ساختمان به صورت کامل تخریب شد.

سخنگوی گردان های القسام در بیانیه ای اعلام کرد: اگر دشمن به تجاوزگری خود ادامه دهد، یک میلیون صهیونیستی در تیرس موشک های ما قرار دارند.
در این بیانیه آمده است: اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین در حال رایزنی جدی برای گسترش دامنه حملات دفاعی خود هستیم.

مصر خواستار توقف حملات به نوار غزه از سوی صهیونیست ها شده است و برضرورت توقف این حملات تاکید کرده است.
گزارش رسانه ها همچنین حکایت از آن دارد که رایزنی میان مقام های مصری و «نیکولای ملادینف» فرستاده ویژه روند صلح سازمان ملل متحد با فلسطینی ها و مقام های صهیونیست برای آرام شدن اوضاع در نوار غزه ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت امور خارجه لبنان در واکنش به حملات روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه با صدور بیانیه ای از جامعه جهانی خواست هر چه سریعتر برای توقف "حملات هوایی و موشکی وحشیانه" رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه وارد عمل شود.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: دشمن اشغالگر به صورت وحشیانه به تشدید تنش های نظامی ادامه می دهد و مقاومت با تمام توان حاضر است به این اقدامات پاسخ دهد. احتمال اینکه مقاومت دایره پاسخ خود به حملات دشمن را گسترش دهد وجود دارد؛ اگر دشمن به تجاوزگری های خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد، شهرهای واقع در سرزمین های اشغالی را هدف قرار خواهیم داد.
شلیک موشک های گروه های مقاومت به سرزمین های اشغالی ضمن به تعطیلی کشاندن تمامی اداره های و سازمان های رژیم صهیونیستی، موجب تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش تل آویو و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو شد.

همچنین المیادین گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شب گذشته و تا ساعات اولیه بامداد امروز به شکل مداوم مقرهای نظامی، ساختمان‌های دولتی و نهادهای خدمات رسان را در غزه بمباران کردند. بنا بر اعلام منابع فلسطینی در دور جدید حملات سه تن به شهادت رسیده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی یک ساختمان وابسته به وزارت داخلی حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت، ساختمان شبکه الاقصی و برخی منازل شهروندان غزه را هدف قرار داد. با شهادت سه فلسطینی در حملات شب گذشته، شمار شهدای موج جدید درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به 10 تن رسید.

در حمله اسرائیل به ساختمان تلویزیون الاقصی، ابتدا هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت اطراف ساختمان این شبکه ماهواره‌ای شلیک کردند و پس از آن، جنگنده‌های صهیونیستی دست‌کم چهار فروند موشک به سمت این ساختمان شلیک و آن را با خاک یکسان کردند.

ساختمان این شبکه در مرکز یک منطقه دارای تراکم جمعیتی بالا واقع شده که حمله به آن باعث وارد آمدن خسارت‌های زیاد به منازل اطراف شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اندکی پیش از بمباران مقر تلویزیونی الاقصی، برنامه این شبکه قطع شد.

در پی این رخداد، سخنگویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتند که هشدارهای خود را عملی کرده و از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهرهای دورتر استفاده خواهند کرد.

نیروهای مقاومت از شب گذشته تا ساعات نخست بامداد امروز بیش از 400 موشک با برهای مختلف به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها و فرار نزدیک به 75 هزار تن به پناهگاه‌ها شده است.

مسئولان شبکه الاقصی نیز گفته‌اند که برنامه خود را از نقاطی دیگر در غزه پخش خواهند کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه از به صدا در آمدن آژیر خطر نزدیک بودن حملات راکتی خبر می‌دهند و ساکنان اشکلون، سدروت، نتیووت و شهرک‌های حومه بئرشبع را به رفتن به پناهگاه فرا می‌خوانند.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که اتوبوسی که در شهرک کفار عزه از سوی مقاومت فلسطین هدف قرار گرفت نظامیان اسرائیلی را حمل می کرد.

منابع فلسطینی از تشدید حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه و زخمی شدن 13 صهیونیست بر اثر آن خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی از باز شدن پناهگاهها به سوی شهرک نشینان در شهرک های اطراف غزه خبر دادند.

گروههای مقاومت فلسطین با موشک های با برد بیشتر منطقه بحر المیت را نیز هدف قرار دادند.

اتاق مشترک مقاومت فلسطین با اشاره به ادامه حملات موشکی به شهرک های اطراف غزه و اصابت دقیق آنها به هدف به شکل مستقیم، تهدید به افزایش حملات موشکی به صهیونیستها در صورت ادامه حملات اشغالگران به غزه کرد.

خبرنگار المنار اعلام کرد: مقاومت فلسطین گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب غزه را هدف قرار داده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند: مقاومت فلسطین یک نوع موشک هدایت شونده از نوع کورنت به سوی اتوبوس صهیونیستها  شلیک کرده است که بر اثر آن یک صهیونیست زخمی شده است.منابع فلسطینی از وخامت حال این صهیونیست خبر دادند.

آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله به اتوبوس اسرائیلی را تایید و اعلام کرد: در نتیجه حملات موشکی گروههای فلسطینی از غزه به شهرک های اسرائیلی اطراف غزه یک اتوبوس اسرائیلی به شکل مستقیم هدف قرار گرفته است.

یک رسانه صهیونیست اوضاع در شهرک های اطراف غزه را به مثابه جنگ واقعی توصیف کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی نوار مرزی غزه با مصر را نیز بمباران کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی از تحرکات نتانیاهو و رایزنی های امنیتی نخست وزیر این رژیم به دنبال تشدید اوضاع خبر دادند.

ده ها شهرک نشین در حملات موشکی حماس مجروح شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش مجروحان شهرک نشین در جریان حملات موشکی جنبش حماس به اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش  العالم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در جریان حملات موشکی نیروهای حماس به مناطق اشغالی طی  شب گذشته دستکم ۴۶ شهرک نشین صهیونیست مجروح شده‌ و دو صهیونیست نیز در «عسقلان» به هلاکت رسیده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به خانیونس، شهرک‌های حومه نوارغزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که شامگاه دوشنبه بیش از ۱۰۰ راکت و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شد.

در نهایت الجزیره آخرین تلفات را گزارش کرد و گفت: دست کم سه فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش الجزیره، در مدت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت پس از عملیات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مقامات وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند که در حملات هوایی این رژیم به نوار غزه دست کم سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

«جنبش مقاومت اسلامی» (حماس) نیز اعلام کرد که در یکی از حملات هوایی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی، ساختمان ایستگاه تلویزیونی این گروه هدف قرار گرفته و ویران شده است. هنوز از شمار تلفات حمله به این ایستگاه تلویزیونی اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است که به موازات حملات هوایی، واحدهای توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مواضعی را در نوار غزه هدف قرار دادند.

این در حالی است که ساعاتی پیش گروههای مقاومت فلسطین با اشاره به شکست طرح خطرناک صهیونیستها در غزه، از آمادگی برای دادن درسی فراموش نشدنی به دشمن صهیونیست خبر دادند.

خبرگزاری المیادین نیز به نقل از اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین اعلام کرد که «مقاومت موفق به شکست طرح خطرناک و بزرگ رژیم صهیونیستی شد. هدف طرح مقاومت و وارد کردن ضربه سنگین به آن بود».

در بخشی دیگر از بیانیه گروههای مقاومت فلسطین آمده است: «مردان ما و رزمندگان مقاومت شب گذشته در شرق خانیونس حماسه ساز شدند. مقاومت هفت نفر از بهترین فرزندانش را در راه دفاع از سرزمین و ملت و شکست دشمن از دست داد».

همچنین جنبش فتح با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله به ملت فلسطین در غزه هرگز خللی در اراده این ملت ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش النشره، جنبش فتح باصدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله به ملت فلسطین در غزه بخشی از جنایات متوالی اسرائیل ضد ملت و سرزمین ماست. حمله اسرائیل نمی تواند گزندی به اراده ملت فلسطین وارد کند.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین بزرگتر از آن است که جنایات اسرائیل و سلاحش گزندی به اراده آن وارد کند. اسرائیل خارج از قانون بین المللی به جنایات و تجاوز خود ضد ملت بی گناه فلسطین در سایه سکوت خجالت آور بین المللی به این تجاوزات ادامه می دهد. ملت فلسطین در برابر حملات یکپارچه است و قادر به درهم شکستن تجاوز دشمن و استواری است. کوه فلسطین با این بادها نمی لرزد. وحدت ملی سوپاپ اطمینان در حمایت از ملت و اراضی ماست.

اعتراف بی سابقه اسرائیلی ها

 المیادین گزارش داد: رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند بیش از ۴۷۰ موشک از سمت نوارغزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کنند.

رسانه های این رژیم همچنین اذعان کردند که سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» همچنان ناکارآمد بوده و توانسته تنها ۱۰۰ موشک از میان ۴۷۰ موشک شلیک شده به سمت اراضی اشغالی را رهگیری کند.

این سامانه موشکی روز گذشته نیز نتوانسته بود حملات موشکی نیروهای مقاومت را که در پاسخ به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه صورت گرفت دفع کند.

هواپیماهای ارتش اسرائیل که در حال گشت زنی گسترده بر فراز نوار غزه هستند، یک محل متعلق به گروه های مقاومت را در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادند.همچنین هواپیماهای نظامی اشغالگران یک ساختمان مسکونی پنج طبقه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند. هواپیماهای ارتش اشغالگر، پاسگاه پلیس دریایی فلسطین در غرب نوار غزه را هدف قرار دادند.

یک فلسطینی به اسم"موسی ایاد علی عبد" که روز دوشنبه در شرق رفح به شدت زخمی شده بود به شهادت رسید.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: پدافند هوایی مقاومت به سوی بالگردهای رژیم صهیونیستی در شرق رفح آتش گشود.

این شبکه در ادامه گزارش داد: بالگردهای رژیم صهیونیستی پایگاه پلیس دریایی را در شهر غزه هدف قرار دادند.

همچنین این شبکه اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی یکی از ساختمان های وابسته به وزارت امور داخلی فلسطینی ها در نوار غزه را هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: رژیم صهیونیستی برگزاری دور دوم انتخابات محلی در شهرک عسقلان را به دلیل وخامت اوضاع امنیتی به تعویق انداخت.

 بر اثر اصابت موشک نیروهای مقاومت به یک ساختمان در شهرک عسقلان، یک زن شهرک نشین صهیونیست کشته شد.

هزاران نفر از ساکنین شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه فرار کردند

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد بیش از 400 موشکی که نیروهای مقاومت فلسطینی شلیک کرده اند هزاران نفر از شهرک نشینان را در اطراف نوار غزه مجبور به فرار کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد شبکه تلویزیونی الاقصی وابسته به جنبش حماس، تصاویر حمله موشکی نیروهای مقاومت به اتوبوس نظامیان صهیونیست را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه پخش کرد. در این حمله یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و دو نظامی دیگر به شدت زخمی شدند.

 شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد رسانه های دشمن صهیونیستی از آتش سوزی در یک تاسیسات گازی و وارد آمدن خسارتهای گسترده به آن و همچنین هدف قرار گرفتن بیش از 50 شهرک در حملات موشکی نیروهای مقاومت خبر دادند.

 نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک العیساویه در قدس اشغالی یورش بردند و جوانان فلسطینی با سنگ با آنان مقابله کردند.

 نیروهای مقاومت فلسطین با موشک و توپ سنگین دوربرد، سرزمینهای اشغالی سال 48 را گلوله باران کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد خالد الازبط سخنگوی رسمی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین به المسیره یمن گفت: دشمن روز گذشته با هوشیاری نیروهای مقاومت غافلگیر شد. شلیک موشک ها، پیام محور مقاومت به دشمن است که منطق گفتگو تغییر کرده است. در صورتی که دشمن به تجاوزات خود ادامه دهد ما دایره موشکباران را به تل آویو خواهیم رساند.
 

­

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: نیروهای مقاومت فلسطین، پایگاه نظامی کرم ابوسالم را در شرق رفح با راکت هدف قرار دادند.

مقاومت فلسطین با موشک هدایت شونده "کورنیت" اتوبوس نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد.

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرد: مجاهدان ما یک اتوبوس حامل نظامیان دشمن صهیونیستی را در شرق جبالیا با موشک هدایت شونده "کورنیت" هدف قرار دادند. در این حمله موشکی یکی از نظامیان کشته شد و شماری نیز زخمی شدند.

 قایق های جنگی رژیم صهیونیستی ورودی های بندر غزه را به روی ماهیگیران فلسطینی بستند و آنان را از سواحل غزه دور کردند.

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد ما مسئول تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی نیستیم و اسرائیل باید به برقراری آتش بس پایبند باشد.
همچنین؛ سخنگوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد ما در اوج حملات به نوار غزه قرار داریم و این حملات گسترده تر و شدید تر خواهد شد.

52310

نظر شما