شناسهٔ خبر: 29337900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تورهای صیادی بلای جان لاکپشت های دریایی/ ۳۰ لاکپشت‌ تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان علت مرگ و میر لاکپشت ها در سواحل روستای گردشگری درک را خفگی ناشی از گیر افتادن در تورهای صیادی چشمه ریز دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آب های ساحلی روستای گردشگری درک در شهرستان کنارک سیستان و بلوچستان به دلیل تراکم بالای جمعیت های جلبکی، در حالی محلی ایده آل برای تخمک گذاری لاک پشت های دریایی به شمار می رود که متاسفانه همه ساله شاهد تلف شدن شمار زیادی از این گونه ها به دلیل گسترش فعالیت های صیادی و تردد در ساحل ماسه ای روستا هستیم.
وجود تورهای صیادی برای صید انواع ماهی ها منجر به آن شد تا بار دیگر در هفته اخیر تعدادی از لاک پشت های دریایی تلف و لاشه آنها در اطراف رویت شود.
 


 
در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان داشت، وی اظهار کرد: تعداد 30 قطعه از لاکپشت ها در منطقه درک شهرستان کنارک تلف شدند.
وی بیان کرد: در پی این اتفاق بلافاصله اکیپی از واحدهای چابهار و کنارک به محل اعزام شده که اقدام به شناسایی، نمونه برداری و کالبدشکافی از لاشه ها کرده اند.
 

 
به گفته این مسئول در کالبدشکافی های انجام شده علت مرگ و میر لاکپشت ها ، خفگی ناشی از گیر افتادن در تورهای صیادی چشمه ریز  تایید شد به گونه ای که در سیستم گوارشی لاک پشت ها تکه های تور دیده شده است.
پورمردان در ادامه از مکاتبات انجام شده با اداره شیلات جنوب و شمال استان در خصوص نظارت بیشتر و رسیدگی به این موضوع خبر داد چرا که این گونه لاک پشت، اهمیت زیادی از لحاظ زیست محیطی دارد.


انتهای پیام/

نظر شما